<\/P>
Wanneer een ArcGIS Online-update in de nabije toekomst gepland staat, neig ik ernaar om na te denken over functionaliteit die recentelijk aan het platform is toegevoegd. Met een update gepland voor later in maart (zie dit bericht<\/A> om deel te nemen aan de Beta), realiseerde ik me dat er het afgelopen jaar een paar belangrijke updates zijn geweest aan vector tile layers. Voor het geval je nieuw bent bij ArcGIS Online in de afgelopen paar maanden of geen gebruik maakte van vector tiles toen de updates werden uitgebracht, tonen de keuzes van deze week enkele van mijn favoriete vector tile layer bronnen. Ik hoop dat je ervan geniet!<\/P><\/P>Vector Tile Layer Style Editor (Native in Map Viewer)<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Deze functie werd uitgebracht in juni 2019. Zonder de Map Viewer te verlaten, kun je je eigen aangepaste stijl maken en opslaan. De uitstekende blog van Zara Matheson<\/A>leidt je precies door het proces: Vector Tiles bewerken in stijl vanuit Map Viewer<\/A> <\/P><\/P>Aanvullende bronnen:<\/SPAN><\/P><\/P>Vector tile layer stijl bijwerken013 ArcGIS Online Help | Documentatie<\/A> <\/LI>ArcGIS Vector Tile Style Editor<\/A> <\/LI><\/UL><\/P>Vector Tile Layers vervangen<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Het vervangen van een vector tile layer met bijgewerkte data, vanuit de Graphic User Interface (GUI), met minimale downtime, kwam in oktober 2019 naar ArcGIS Online. De blog van Garima Tiwari<\/A>beschrijft op een beknopte manier hoe dit te doen: Gehoste vector tile layer inhoud bijwerken met Replace Layer<\/A> <\.p> Aanvullende bronnen:<\.span> <\.p> Gehoste tile layers beheren013 ArcGIS Online Help | Documentatie<\.a> <\.li> Service programmatically vervangen: arcgis.gis module 013 arcgis 1.7.1 documentatie<\.a> <\.li> Een vector tile layer vervangen013 ArcGIS Pro | Documentatie: Replace a vector tile layer013 ArcGIS Pro | Documentatie<\.a> <\.li> <\.ul> Begrijp de Root Tile<\.strong><\.span> <\.p> Bij het maken van vector tile packages in lokale tiling schema's is het belangrijk om de root tile te begrijpen. Dit Esri Support kennisbankartikel, geschreven door senior analist Adam Eversole<\.a>, vat het mooi samen en gaat dieper in: "Als een tile cache een piramide zou zijn, zou de root tile de top zijn. Het is de tegel die het grootste gebied van de kaart vertegenwoordigt en het laagste detailniveau.<\.em>" Dit is verplichte literatuur voor degenen die gehoste vector tile layers willen publiceren in een lokale projectie.<\.span> <\.p> Aanvullende bronnen:<\.span><\.span> <\.p> Diepgaand kennisbankartikel over labels in vector tile layers: Hoe meerdere labels per object weer te geven in vector tile layers.<\.a> <\.span> Probleem: Root tile fouten worden geretourneerd bij het maken van een vector tile package met een aangepast tiling schema.<\.a> <\.span> Probleem: De knop Download stijl verschijnt niet op de details pagina van het vector tile layer item.<\.a>
Vector Tile Layer Style Editor (Native in Map Viewer)<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Deze functie werd uitgebracht in juni 2019. Zonder de Map Viewer te verlaten, kun je je eigen aangepaste stijl maken en opslaan. De uitstekende blog van
Aanvullende bronnen:<\/SPAN><\/P><\/P>
Vector Tile Layers vervangen<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Het vervangen van een vector tile layer met bijgewerkte data, vanuit de Graphic User Interface (GUI), met minimale downtime, kwam in oktober 2019 naar ArcGIS Online. De blog van
Aanvullende bronnen:<\.span> <\.p>
Begrijp de Root Tile<\.strong><\.span> <\.p> Bij het maken van vector tile packages in lokale tiling schema's is het belangrijk om de root tile te begrijpen. Dit Esri Support kennisbankartikel, geschreven door senior analist
Ik hoop dat bovenstaande keuzes wat begeleiding en inspiratie hebben geboden voor het werken met vector tile layers! Laat me weten in de reacties hieronder als er vragen, opmerkingen zijn of als er content is die je in de toekomst wilt zien. Vergeet niet uit te kijken naar afleveringen van This Week's Picks - ArcGIS Enterprise & This Week's Picks - ArcGIS Pro, die later deze week verschijnen. Bedankt voor het lezen en tot ziens op 17-3.
Groeten,
-Peter
--------------------
Eerdere berichten: This Week's Picks - ArcGIS Online: Archief
Verbind met mij op LinkedIn en volg mij op Twitter
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.