<\/HEAD>
In het Voorwoord van het tweede deel van <\/SPAN>Women and GIS: Stars of Spatial Science,<\/SPAN> vertelt Dr. Jane Goodall,<\/P> <\/SPAN><\/P>“Iedereen aan wie ik vertelde [over mijn droom om naar Afrika te gaan, met wilde dieren te leven en boeken over hen te schrijven] lachte me uit. Hoe kon ik dat doen? We hadden heel weinig geld. De Tweede Wereldoorlog woedde. Afrika was ver weg. En ik was ‘gewoon een meisje.’ En meisjes deden dat soort dingen niet. Dus ze zeiden dat ik moest dromen over iets wat ik daadwerkelijk kon bereiken en het idee om naar Afrika te gaan moest vergeten. Toen een loopbaanadviseur op school hoorde dat ik wilde gaan om dieren in het wild te bestuderen, lachte zij ook.”<\/P> <\/SPAN><\/P>Dr. Goodall staat niet alleen in haar zoektocht om haar passie te volgen en te doen wat ze het meest verlangde te doen. En onze wereld is er beter door geworden.<\/P> <\/SPAN><\/P>Met het tonen van de levens en bijdragen van dertig vrouwen in STEM-velden, <\/SPAN>Women and GIS: Stars of Spatial Science<\/EM><\/SPAN> is een inspirerende bron voor jongvolwassenen die zich afvragen hoe zij hun STEM-interesses kunnen richten. Vol persoonlijke verhalen en baanbrekend wetenschappelijk werk, inspireert dit boek iedereen die geïnteresseerd is in het maken van een verschil in de wereld via GIS.<\/P> <\/SPAN><\/P>MEER INFORMATIE <\/STRONG><\/SPAN><\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>