Onze gastbijdrage van vandaag is geschreven door Andreas Forstmaier. Andreas heeft tussen zijn eindexamen en studie de reisblog isTraveling.org<\/A> ontwikkeld met de ArcGIS API for JavaScript<\/A>.<\/P><\/P>Toen ik na mijn eindexamen in 2012 een jaar vrij nam om de wereld te reizen, wilde ik mijn ervaringen op een of andere manier vastleggen en tegelijkertijd tijdig delen met mijn familie en vrienden thuis. Daarom besloot ik een reisblog te schrijven. Er waren al verschillende blogplatforms, maar bij allemaal miste ik het Waar. Ik wilde een blog die liet zien waar ik al was geweest en waar ik me op dat moment bevond. Om dit overzichtelijk weer te geven, had ik een kaart nodig. Omdat ik op internet geen bestaande blog kon vinden die aan mijn wensen voldeed, programmeerde ik mijn eigen blogsysteem. Zo ontstond het project isTraveling.org.<\/P><\/P>Een beslissende vraag bij de uitvoering was voor mij de technologie. Daarbij koos ik om twee redenen voor de ArcGIS API for JavaScript: Ten eerste vanwege een naar mijn mening ontwikkelaarsvriendelijk licentiemodel, ten tweede vanwege de grote keuze aan achtergrondkaarten.<\/P><\/P>
<\/P>
Toen ik na mijn eindexamen in 2012 een jaar vrij nam om de wereld te reizen, wilde ik mijn ervaringen op een of andere manier vastleggen en tegelijkertijd tijdig delen met mijn familie en vrienden thuis. Daarom besloot ik een reisblog te schrijven. Er waren al verschillende blogplatforms, maar bij allemaal miste ik het Waar. Ik wilde een blog die liet zien waar ik al was geweest en waar ik me op dat moment bevond. Om dit overzichtelijk weer te geven, had ik een kaart nodig. Omdat ik op internet geen bestaande blog kon vinden die aan mijn wensen voldeed, programmeerde ik mijn eigen blogsysteem. Zo ontstond het project isTraveling.org.<\/P>
Een beslissende vraag bij de uitvoering was voor mij de technologie. Daarbij koos ik om twee redenen voor de ArcGIS API for JavaScript: Ten eerste vanwege een naar mijn mening ontwikkelaarsvriendelijk licentiemodel, ten tweede vanwege de grote keuze aan achtergrondkaarten.<\/P>
Als je het bericht bovendien met afbeeldingen wilt aanvullen, kun je door te klikken op Afbeeldingen uploaden de uploadmanager openen en daar de gewenste afbeeldingen selecteren en uploaden.<\/P>
Zodra het blogbericht klaar is, volstaat één klik op Opslaan om de nieuwe plaats aan de kaart toe te voegen. Zo groeit je reisroute steeds meer en vult de blog zich. Een voorbeeld van hoe zo'n voltooide blog eruit kan zien vind je
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.