Om webapplicaties te maken met de ArcGIS API for JavaScript, heb je niet per se programmeerkennis nodig. Vaak is het voldoende om openbare codevoorbeelden te begrijpen en aan te passen. Vandaag wil ik ingaan op een hulpmiddel dat erg nuttig is bij het maken van webapplicaties: de Sandbox. Hiermee kun je code eenvoudig en overzichtelijk in de browser testen, terwijl server en data ongewijzigd blijven.<\/P>
<\/P>
Laten we eens kijken naar de codevoorbeelden<\/A> op de pagina's van de ArcGIS API for JavaScript. De voorbeelden zijn thematisch ingedeeld, bijvoorbeeld naar analyse, geocoding of routing. Bij het klikken op een van de voorbeelden heb je bijna altijd de optie Explore in the Sandbox. Bij het kiezen van deze optie opent de Sandbox zich als een gesplitste viewer: links verschijnt de code, rechts de applicatie. Als je links de code wijzigt, zie je rechts in de applicatie wat de codewijzigingen veroorzaken.<\/P><\/P>
Op de website bij dit voorbeeld staat een beschrijving van wat er met de huidige code in de applicatie gebeurt: Bij het klikken op de kaart wordt met een door Esri beschikbaar gestelde Geoprocessing-service berekend welke gebieden bij een zichtafstand van 5 mijl vanaf het aangeklikte punt zichtbaar zijn. Daarbij bevindt het midden van de kaart zich bij het laden van het document in Californië en is de achtergrondkaart een wegenkaart.<\/P>
Ik wil de kaart nu aanpassen aan mijn behoeften: Stel dat we vandaag in de Alpen een zicht hebben van 20 kilometer. Ik ben benieuwd welke gebieden ik kan zien als ik nu op de Zugspitze sta. Om de coördinaten van de Zugspitze en elk ander punt op aarde te bepalen, kunnen we dit handige <A href="http:\/\/developers.arcgis.com\/en\/javascript\/samples\/locator_details\/\
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.