De vakantie was geweldig. Al was het alleen in verschillende reisblogs – visueel. Dus digitaal. Maar dan alleen 's avonds. Maar toch.<\/STRONG><\/P>Dus, Esri heeft de "Plus"-toegang<\/STRONG> tot Maps for Power BI vrijgegeven.<\/P>"En wat levert mij dat op?" zal de een of ander zich nu afvragen.<\/P>Vooral voor BI-gebruikers die nog niet veel ervaring met GIS hebben, biedt "Plus<\/A>" een eenvoudige en geweldige blik op de diverse mogelijkheden van de GIS-wereld (bij Esri).<\/P><\/P><\/P>Standaard kunnen er al vier basiskaarten in de Esri-Power BI Visual worden gebruikt. Nu komen er nog acht bij, waaronder satellietbeelden en een terreinkaart. Zo kan men zijn punten of gebieden nu op een betere kaartbasis analyseren.<\/P><\/P><\/P>Verder kunnen meer punten on-the-fly worden geocodeerd. Bij de gratis versie zijn dat 1.500 punten per kaart, bij Plus zelfs 5.000. Adresvermeldingen in datasets worden dus zonder extra kosten gelokaliseerd. Dat is toch wat.<\/P><\/P><\/P><\/P>Bovendien staan de gegevens uit de Esri Living Atlas<\/A> ter beschikking van de geïnteresseerde gebruiker. Daar vindt men een grote verscheidenheid aan data, apps en andere geo-relevante datasets die ook in Power BI kunnen worden geïntegreerd.<\/P>Tot slot kunnen in de infographics nu ook wereldwijd gegevens worden opgevraagd: waaronder zulke interessante informatie als uitgaven voor consumptiegoederen, huishoudinkomen of leeftijdsgroepen per postcodegebied.<\/P><\/P>Een zeer interessant aanbod, naar mijn mening, om zowel de databronnen die Esri biedt eerst te leren kennen als ook een eenvoudige instap te krijgen in de brede GIS-wereld. En die is immers mooi en wijd...<\/P><\/P><\/P><\/P>Plus<\/STRONG> kan 60 dagen lang getest worden. Daarvoor hoeft alleen een creditcard in de eCommerce-winkel bij Esri te worden opgeslagen. Als het niet bevalt en men binnen 60 dagen opzegt, ontstaan er geen kosten. Ah, had ik al genoemd dat de diverse databronnen in "Plus" al voor slechts $5 per maand beschikbaar zijn?<\/P><\/P><\/P><\/BODY><\/HTML>
<\/P>
Standaard kunnen er al vier basiskaarten in de Esri-Power BI Visual worden gebruikt. Nu komen er nog acht bij, waaronder satellietbeelden en een terreinkaart. Zo kan men zijn punten of gebieden nu op een betere kaartbasis analyseren.<\/P>
Verder kunnen meer punten on-the-fly worden geocodeerd. Bij de gratis versie zijn dat 1.500 punten per kaart, bij Plus zelfs 5.000. Adresvermeldingen in datasets worden dus zonder extra kosten gelokaliseerd. Dat is toch wat.<\/P>
Bovendien staan de gegevens uit de
Tot slot kunnen in de infographics nu ook wereldwijd gegevens worden opgevraagd: waaronder zulke interessante informatie als uitgaven voor consumptiegoederen, huishoudinkomen of leeftijdsgroepen per postcodegebied.<\/P>
Een zeer interessant aanbod, naar mijn mening, om zowel de databronnen die Esri biedt eerst te leren kennen als ook een eenvoudige instap te krijgen in de brede GIS-wereld. En die is immers mooi en wijd...<\/P>
Plus<\/STRONG> kan 60 dagen lang getest worden. Daarvoor hoeft alleen een creditcard in de eCommerce-winkel bij Esri te worden opgeslagen. Als het niet bevalt en men binnen 60 dagen opzegt, ontstaan er geen kosten. Ah, had ik al genoemd dat de diverse databronnen in "Plus" al voor slechts $5 per maand beschikbaar zijn?<\/P><\/P><\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.