<\/HEAD>
Laten we beginnen met het resultaat:<\/P>
Een van de belangrijkste vragen van een locatie is: Wie kan ik bereiken binnen minuten? Daarom biedt ArcGIS de Network Analyst met zijn tool "Service Areas"<\/A>. We kunnen het gebied analyseren dat bereikbaar is met de auto (andere vervoerswijzen zijn mogelijk) binnen een gegeven tijdsperiode. Door meerdere invoerpunten te gebruiken, kunnen we ook patronen in een heel gebied analyseren.<\/X><\/P>Het gebruik van een normaal netwerk zou de servicegebieden gedurende de dag niet veranderen, maar door het gebruik van de ArcGIS Online netwerkdataset gebaseerd op HERE-gegevens kunnen we ook de verkeerspatronen voor een dag van de week en een gegeven tijd gebruiken. Verkeerspatronen kunnen geanalyseerd worden in periodes van 15 minuten. Het analyseren van de servicegebieden gedurende een dag geeft waardevol inzicht in de verkeerssituatie van een regio: grote verschillen duiden allereerst op een hoger verkeersvolume op wegen. Het totale gebied geeft ook de kwaliteit van het netwerk aan: grote gebieden duiden op een betere bereikbaarheid met de auto (mogelijk veroorzaakt door een dicht netwerk van snelwegen).<\/P>
Geautomatiseerde Analyse<\/H3>Aangezien ik dol ben op geoprocessing, was ik geïnteresseerd in het automatiseren van de analyse en de visualisatie als animatie. Het proces is daarom een tweestapsproces.<\/P>Eerst maakte ik een eenvoudige punt-featureklasse genaamd "StartPoints" die de locaties van de "faciliteiten" bevat en voegde deze toe aan de Service Area Analysis Layer:<\/P><SPAN class="comment token">#create Analysis Layer<\/SPAN>
arcpy<SPAN class="punctuation token">.<\/SPAN>na<SPAN class="punctuation token">.<\/SPAN>MakeServiceAreaAnalysisLayer<SPAN class="punctuation token">(<\/SPAN><SPAN class="string token"><SPAN>"<\/SPAN><A class="jive-link-external-small" href="https:\/\/community.esri.com\/external-link.jspa?url=https%3A%2F%2Fwww.arcgis.com%2F" target="_blank">https:\/\/www.arcgis.com\/<\/A><SPAN>"<\/SPAN><\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"BeatCity Service Layer"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"Driving Time"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"FROM_FACILITIES"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"5;10;15;20;25;30"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"05.01.1900 00:01:00"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"LOCAL_TIME_AT_LOCATIONS"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"POLYGONS"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"STANDARD"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"DISSOLVE"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"RINGS"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> <SPAN class="string token">"100 Meters"<\/SPAN><SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> None<SPAN class="punctuation token">, <\/SPAN> None<SPAN class="punctuation token">)<\/SPAN>
<SPAN class="comment token">#add locations from a point feature class<\/Span>
arcpy<span class="punctuation token">.<span>AddLocations<span>(</span></span></span><span> class="punctuation token">,</SPAN> arcpy<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>env<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>workspace <SPAN class="operator token">+</SPAN> os<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>sep <SPAN class="operator token">+</SPAN> <SPAN class="string token">"Friday_"</SPAN> <SPAN class="operator token">+</SPAN> str<SPAN class="punctuation token">(</SPAN>hour<SPAN class="punctuation token">)</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN> <SPAN class="string token">"ToBreak"</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN> <SPAN class="string token">"ToBreak"</SPAN><SPAN class="punctuation token">)</SPAN>
<SPAN class="comment token">#en voeg een veld toe met de datum voor later gebruik indien gewenst:</SPAN>
arcpy<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>AddField_management<SPAN class="punctuation token">(</SPAN>arcpy<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>env<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>workspace <SPAN class="operator token">+</SPAN> os<SPAN class="punctuation token">.</SPAN>sep <SPAN class="operator token">+</SPAN> <SPAN class="string token">"Friday_"</SPAN> <SPAN class="operator token">+</SPAN> str<SPAN class="punctuation token">(</SPAN>hour<SPAN class="punctuation token">)</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN> <SPAN class="string token">"datetime"</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN><SPAN class="string token">"Date"</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN><SPAN class="string token">""</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN> <SPAN class="string token">""</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN><SPAN class="number token">8</SPAN><SPAN class="punctuation token">,</SPAN> <SPAnclass= "stringtoken "> "datetime " </ SPAn > , < SPAnclass= "stringtoken "> "NULLABLE " </ SPAn > , < SPAnclass= "stringtoken "> "REQUIRED " </ SPAn > )
arcpy<SPAnclass= "punctuationtoken "> . </ SPAn > management<SPAnclass= "punctuationtoken "> . </ SPAn > CalculateField<SPAnclass= "punctuationtoken ">(</ SPAn > arcpy<SPAnclass= "punctuationtoken "> . </ SPAn > env<SPAnclass= "punctuationtoken "> . </ SPAn > workspace <SPAnclass= "operatortoken "> + </ SPAn > os<SPAnclass= "punctuationtoken "> . </ SPAn > sep <SPAnclass= "operatortoken "> + </ SPAn > <SPAnclass= "stringtoken "> "Friday_" </ SPAn > <SPAnclass= "operatortoken "> + </ SPAn > str<SPAnclass= "punctuationtoken ">(</ SPAn > hour<SPAnclass= "punctuationtoken ">)</ SPAn ><SPAnclass= "punctuationtoken ">,</ SPAn > <SPAnclass= "stringtoken "> "datetime" </ SPAn ><SPAnclass= "punctuationtoken ">,</ SPAn > <SPAnclass= "stringtoken ">'"'</ SPAn > <SPAnclass= "operatortoken "> + </ SPAn > datestring <SPAnclass= "operatortoken "> + </ SPAn > <SPAnclass= "stringtoken ">'"'</ SPAn ><SPAnclass= "punctuationtoken ">,</ SPAn > <SPAnclass= "stringtoken "> "PYTHON_9.3" </ SPAn ><SPAnclass= "punctuationtoken ">)</ SPAN ><span class="line-numbers-rows"><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span></span></span>Waarschuwing: Het oplossen van de laag kost credits!De resultaten worden opgeslagen in aparte feature classes wat nog niet optimaal is maar dit is op dit moment mijn oplossing. VoorVisualisatie en Export
Aangezien we nu aparte lagen hebben pas ik dezelfde stijl toe op ze allemaal en activeer ik de zichtbaarheid van elke laag en exporteer ik de layout die vooraf aan de export gemaakt moet worden!
Mijn layout ziet er ongeveer zo uit:

Ik heb een tekstsymbool toegevoegd met standaardtekst "Friday" in de layout om ook de tijdstempel in het png-resultaat te exporteren. Verder heb ik een markersymbool met de naam van de stad aan de layout toegevoegd en het zicht iets gekanteld om het diepte-effect voor de geëxtrudeerde laag te vergroten. Maar eerst moeten we alle lagen uitschakelen voor onze geautomatiseerde export met een tamelijk onsophisticated aanpak:
#alle lagen deselecteren: