<\/HEAD>
Bekijk real-time analytics en volledige 3D publicatiemogelijkheden in ArcGIS for Server 10.3.1 op de Esri UC<\/EM><\/STRONG><\/P><\/P>De gangen bij Esri bruisen terwijl de ontwikkelingsteams zich klaarmaken voor de Esri UC in San Diego, die over iets meer dan twee maanden plaatsvindt. Om wat inzicht te krijgen in wat er gebeurt, hebben we Jay Theodore, de CTO van de servergroep bij Esri, te pakken gekregen en hem wat gevraagd over zichzelf en waar hij zich op voorbereidt voor San Diego. Jay leidt de ArcGIS Server en Portal for ArcGIS softwareontwikkelingsteams bij Esri en zoals we vermoedden, hebben zijn teams gewerkt aan enkele behoorlijk spannende ontwikkelingen waar ze graag met u over willen praten op de Esri UC.<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>Jay Theodore zal de schilderachtige route naar San Diego nemen, waar u hem zult vinden pratend over ArcGIS for Server en alle spannende nieuwe mogelijkheden.<\/EM><\/P><\/P>Wat is uw achtergrond? <\/STRONG><\/P>Ik heb mijn Bachelor in Computer Science and Engineering afgerond in India en kort gewerkt aan Computer Graphics, CAD\/CAM\/CAE en vroege 3D-printtechnologieën – al terug in 1990. Daarna ging ik naar Florida Tech, waar ik mijn Master in Computer Science afrondde. Mijn scriptie ging over Finite Element Analysis (FEA) en Graphics – onderzoeksassistentie gefinancierd als onderdeel van NASA's grootschalige ontwerp van Space
Station "Freedom" (landingsdok in de ruimte, voor spaceshuttles). <\/SPAN>Scott Morehouse nam me in 1993 aan om bij Esri te komen werken als ontwikkelaar in het team dat ArcView 2.0 aan het bedenken was. Sindsdien heb ik gewerkt aan de kernsoftwareontwikkelingsteams die de verschillende Internet Map Server-producten bouwden - ArcView IMS, MO IMS, ArcIMS, en nu ArcGIS Server en Portal. <\/SPAN><\/P>Ik hou van lange ritten, bij voorkeur tussen staten of door het hele land. Ze helpen me ontspannen en tot rust komen. Mijn vader is een bandenontwerper - hij doet dit werk al 54 jaar, en nog steeds! - en ik herinner me dat onze gesprekken tijdens het avondeten in mijn jeugd vaak gingen over de technische aspecten van auto's, vrachtwagens en wegen. Ik denk dat zijn passie op mij is overgedragen, en ik zie veel gedeelde concepten bij het bouwen van software. Ik begrijp dat de meesten deze verbinding nogal vreemd zullen vinden!<\/SPAN><\/P><\/P>Waarom vind je kaarten leuk? <\/STRONG><\/P><\/P>Kaarten zijn een onmisbare metgezel voor mijn roadtrips! Maar serieuzer gezegd, kaarten vertellen feitelijke dingen op een manier die onze hersenen kunnen begrijpen. Veel verschillende gegevensbronnen worden samen gelegd met visuele graphics en tekstuele elementen, allemaal op een artistieke of realistische manier gerold, waardoor het boeiend is voor de kijker. Ze helpen ons informatie te begrijpen, beslissingen te nemen en uiteindelijk het verhaal te communiceren. <\/SPAN><\/P><\/P>Tegenwoordig is technologie meer dan ooit een drijvende factor voor wat kaarten kunnen doen en hoe data kan worden gelaagd en gevisualiseerd in een kaart, met verbazingwekkende nauwkeurigheid en resolutie. Kaarten vertegenwoordigen niet alleen de data om ons heen; ze weerspiegelen ons leven en de wereld waarin we leven. Het samenbrengen van grote hoeveelheden data en het vereenvoudigen van de visualisatie ervan om het nuttig te maken is inderdaad erg spannend. Als dagelijks hulpmiddel voor besluitvorming zijn kaarten voor mij niet langer slechts een metgezel voor een roadtrip die je maar één keer maakt!<\/SPAN><\/P>Wat zijn enkele hot topics die jij en je team zullen behandelen op de Esri UC van dit jaar?<\/STRONG><\/P><\/P>Met de 10.3 release van Server werd real-time GIS werkelijkheid voor Web GIS-gebruikers die nu real-time feeds direct kunnen visualiseren. We blijven onze analytics-mogelijkheden uitbreiden om meer spatio-temporele analyses uit te voeren op grote hoeveelheden data die real-time binnenkomen. Een veelvoorkomend voorbeeld vandaag is real-time analytics op IoT\/sensor data. We voegen ook nieuwe technologische componenten toe aan het ArcGIS-platform om sterk parallelle geoanalytics uit te voeren op grote hoeveelheden gearchiveerde data. We doen dit om gebruikers te versterken zodat ze snellere en nauwkeurigere resultaten krijgen
- wat voorspellende analyses en besluitvorming faciliteert.<\/SPAN><\/P><\/P>Een belangrijk aspect van het interpreteren van deze analytics-resultaten is visualisatie. Het trekt je aandacht wanneer je het op wereldschaal ziet en wordt steeds nauwkeuriger bij ingezoomde schalen. We zijn erg enthousiast om aan deze nieuwe mogelijkheden in het ArcGIS-platform te werken, die geleidelijk zullen worden geleverd in aankomende releases gepland voor kalenderjaren 2015 en 2016.<\/SPAN><\/P><\/P>10.3.1 is een belangrijke release. Het ontketent de volledige 3D-mogelijkheden van het platform. Enkele nieuwe aspecten zijn onder andere de mogelijkheid om getextureerde gebouwen te publiceren samen met punt-, lijn- en polygoonfeatures, evenals hoogte-, terrein- en afbeeldingslagen in 3D. Je kunt publiceren met Pro. Vervolgens kunnen je Web GIS-gebruikers deze 3D WebScenes bekijken en ermee interacteren vanaf elke browser of apparaat, van desktop tot mobiel, net zoals gebruikers dat doen met onze 2D-levering via WebMaps. 3D brengt zeker een nieuw perspectief op de wereld om ons heen, en het ArcGIS-platform
maakt levering ervan mogelijk. Houd meer spannende functies in de gaten die eraan komen.<\/SPAN><\/P><\/P>ArcGIS for Server levert het complete Web GIS-platform voor enterprise klanten die liever integreren en implementeren binnen hun eigen infrastructuur of binnen een voorkeurscloudplatform, op een beveiligde en conforme manier. We werken eraan om de gehoste GIS-mogelijkheden van het platform uit te breiden terwijl we tegelijkertijd zorgen dat al je enterprise GIS-workflows met je enterprise data worden vereenvoudigd. Dit zal je productiever maken bij het creëren van informatieproducten voor Web GIS-consumenten. We werken eraan om implementatiearchitecturen te vereenvoudigen die aansluiten bij jouw behoeften – gecentraliseerd, gedecentraliseerd of gedistribueerd.<\/SPAN><\/P><\/P>Wat is het meest opwindende aan de UC dit jaar?<\/STRONG><\/P><\/P>De meeste van onze enterprise klanten implementeren het complete ArcGIS-platform. Dat integreert goed binnen de onderneming en brengt veilige, identiteit-gedreven Web GIS-interacties via eenvoudige maar krachtige apps binnen handbereik. Ik zie een explosie in de behoefte om data te delen, analyseren en visualiseren, of het nu rauwe, gecureerde, gezaghebbende, real-time of enorme data betreft. Dit brengt nieuwe uitdagingen met zich mee die we samen oplossen door nauw samen te werken met onze klanten en hun probleemgebieden. De UC is een geweldige plek voor ons om samen te werken en onze visie en roadmap te delen<\/SPAN>
< P >< STRONG > < / STRONG >< / P >< P >< STRONG style = " color : black ; " > Waar ben je dit jaar mee bezig? < / STRONG >< / P >< P >< SPAN style = " color : black ; font-size : 10 .5 pt ; " > Ik ben van plan om de roadmap voor het ArcGIS-platform te delen als een COTS-levering . Dit full-stack GIS-platform kan worden gebruikt door onze Enterprise-klanten , geïmplementeerd zowel on-premise als in hun cloudplatform naar keuze . Er is ook een groeiend patroon voor hybride implementaties , waarbij ArcGIS.com wordt gecombineerd voor verschillende veld-/publieke workflows en betrokkenheid . Architectuurpatronen die rekening houden met beveiliging en verschillende DevOps-workflows zijn een ander gebied waar we ons op richten om over te praten tijdens de Esri UC van dit jaar . < / SPAN >< / P >< P >< / P >< P >< SPAN style = " color : black ; font-size : 10 .5 pt ; " > We zien ArcGIS als een platform dat gecentraliseerd kan zijn , Online of Server . Het platform kan worden verdeeld over Online- en on-premises-portals of meerdere on-premises-portals binnen dezelfde organisatie , geografisch of per afdeling verdeeld . Ik kijk uit naar input en feedback van gebruikers over deze aspecten , plus eventuele koerscorrecties die we moeten maken voor softwareaspecten die we niet goed hebben gedaan
in eerdere releases . < / SPAN >< / P >< P >< / P >< P >< STRONG style = " color : black ; " > Wanneer begin je met voorbereiden voor de UC ? < / STRONG >< / P >< P >< / P >< P >< SPAN style = " color : black ; " > De voorbereidingen beginnen meestal rond het begin van het jaar . We voorzien , plannen en visualiseren het product dat we ontwerpen en ontwikkelen , zodat we dit kunnen delen met gebruikers op de UC – in al zijn rauwheid . We krijgen zeer nuttige feedback op de UC en ronden daarna onze ontwikkeling af . Leden van het ontwikkelingsteam zien dit als een geweldige manier om verbonden te blijven met onze gebruikers , dus proberen we de gebruikersverhalen goed te hebben – hoewel de software die in ontwikkeling is misschien niet gepolijst genoeg is . < / SPAN >< / P >< P >< / P >< P >< SPAN style = " color : black ; " > Onze presentaties behandelen zorgen , gedachten , ideeën en richting van gebruikers . Het product dat we bouwen en bespreken is slechts een reflectie van onze voortdurende betrokkenheid bij onze gebruikers , ook na de UC . En als u hier of daar een typefout ziet in onze presentaties , komt dat omdat we probeerden balans te vinden tussen voorbereiding voor presentatie en productontwikkelingsvoortgang , zelfs tijdens de laatste paar dagen voorafgaand aan de UC . De UC-opwinding hangt overal rond in de softwareontwikkelingsgangen ! < / SPAN >< / P >< P >< / P >< P >< STRONG style = " color : black ; " > Afgezien van uw softwarepresentaties , waar kijkt u elk jaar het meest naar uit tijdens de conferentie ? < / STRONG >< / P >< P >< / P >< P >< SPAN style = " color : black ; font-size : 10 .5 pt ; " > Ik kijk er echt naar uit om tijd door te brengen met gebruikers , praten over wat ze elke dag doen en hoe ze echte problemen oplossen . Succesverhalen zijn hartverwarmend , maar de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd zijn inderdaad wat ons drijft om nauwer samen te werken en een beter product te bouwen – wat leiden tot oplossingen, wanneer het goed wordt gedaan. Soms kunnen deze discussies intens zijn, maar ze worden altijd gewaardeerd vanwege de tijd en moeite die onze klanten en gebruikers in ons hebben geïnvesteerd.<\/SPAN><\/P>
<\/P>
Hoeveel UCs heb je bijgewoond?<\/STRONG><\/P><\/P>Ik heb tweeëntwintig conferenties bijgewoond! <\/SPAN><\/P><\/P>Wat doe je het liefst als je niet bij Esri bent om software te maken?<\/STRONG><\/P><\/P>Ik hou van auto's – het soort voor toertochten, waarmee ik lange ritten kan maken. Mijn idee van ontspannen als ik niet aan het werk ben, is een lange rit van 1000 mijl, waarbij ik wegen, mensen en hun auto's, landschap, weer en lekker eten aan het einde bestudeer! Ach ja, maar ik kan dit niet vaak doen, dus neem ik genoegen met wat tennis in het weekend en misschien een korte rit langs de pacifische kust – minder uithoudingsvermogen, maar even ontspannend. Ik lees ook graag over en speel met disruptieve technologieën die proberen menselijk gedrag en sociale patronen te veranderen.<\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>