<\/HEAD>
Met de naderende deadline voor de UC Call for Papers dacht ik dat ik wat inzicht kon krijgen van een eerdere presentator over waarom hij dit jaar een abstract heeft ingediend.<\/P>
<\/P>
Ik sprak Jonah Adkins aan, die werkt bij Esri Platinum Partner Geographic Information Services, Inc.. Jonah was een van de eersten die een abstract indiende voor de Call for Papers van dit jaar.<\/P>
<\/P>
<\/P>
Jonah Adkins: Misschien bang voor monsterfilms, maar niet om te presenteren voor zijn geopeers.<\/EM><\/P><\/P>Zo verliep ons gesprek:<\/P><\/P>Jonah, eerst bedankt dat je met me praat. Wat doe je bij GISinc? <\/STRONG><\/P><\/P>Ik ben Senior Geospatial Analyst, voornamelijk bezig met cartografie, grafisch ontwerp, UI\/UX en traditionele GIS-taken voor zowel publieke als private sector klanten.<\/P><\/P>Wat is je opleidingsachtergrond? <\/STRONG><\/P><\/P>Ik was niet overtuigd van de Marketingopleiding die ik volgde en de late nachten als portier waren om het zacht uit te drukken vermoeiend. Ik had geluk en kreeg in 1999 een parttime baan als Engineering Technician bij mijn lokale gemeente. Ik kreeg veel on-the-job opleiding over hoe steden werken en hoe locatie daarin centraal staat. Mijn eerste GIS-taken bestonden uit het digitaliseren van regenwaterafvoerlijnen van mylar-plannen naar ArcInfo Workstation. Ik zeg graag dat ik met de industrie ben opgegroeid, ook al bestond GIS al wel – het leek toen echt op gang te komen.<\/P><\/P>Hoeveel papers heb je gepresenteerd op de UC? <\/STRONG><\/P><\/P>Ik heb in de loop der jaren twee of drie papersessies gepresenteerd op de UC, twee lightning talks gegeven en meer dan 40 kaarten (!!) getoond in de map gallery sinds mijn eerste UC in 2003.<\/P><\/P>Presenteer je papers op andere conferenties? <\/STRONG><\/P><\/P>Ik heb door de jaren heen verschillende papers gepresenteerd op de Federal Users Conference en presenteer meestal op lokale en staats-GIS-evenementen wanneer ik de kans krijg.<\/P><\/P>Waarom presenteer je een paper op de UC? <\/STRONG><\/P><\/P>Mijn teamgenoot en ik hebben een geweldig verhaal te vertellen namens onze klant, en we willen dat aan de wereld vertellen! Dat verhaal verspreiden is essentieel om nieuwe relaties te creëren en nieuwe manieren te vinden om ons werk te verbeteren. Je weet nooit wie er in het publiek zit. En echt, wat is een betere plek om je spreekvaardigheden te oefenen – voor je collega’s en vakgenoten.<\/P><\/P>Wat is het onderwerp van je paper dit jaar? <\/STRONG><\/P><\/P>Big Data, Reporting, And Visualization for Navy Shore Energy Program – ik weet dat dat misschien als veel buzzwords klinkt, maar het is behoorlijk treffend. In samenwerking met de Navy beheren we huidige en historische maandelijkse verbruiksgegevens voor Navy Shore-faciliteiten over de hele wereld. Al die data vormen de kern van hoe we die informatie via een Web-Mapping Portal beschikbaar maken. Een belangrijk onderdeel daarvan is rapportage – het tonen van verschillende metrics en analyses op een gemakkelijk te begrijpen pagina die gebruikt kan worden om betere beslissingen over energieverbruik te nemen. Ten slotte creëren we in speciale gevallen opvallende visualisaties om de aandacht van lezers te trekken op allerlei energiegerelateerde metrics. En ja – we kunnen dit geweldige verhaal in ongeveer 20 minuten vertellen!<\/P><\/P>Waarover heb je in het verleden gepresenteerd? <\/STRONG><\/P><\/P>Voor vorige werkgevers heb ik gesproken over de rol van GIS in militaire games en simulaties, en over werk dat ik destijds deed voor een lokale overheid.<\/P><\/P>Spreek je graag in het openbaar? <\/STRONG><\/P><\/P>Ja! Ik ben nog steeds elke keer nerveus – en ga altijd door fases van "waarom doe ik dit" – maar voor mij is het erg lonend.<\/P><\/P>Als spreken in het openbaar niet je grootste angst is, wat is dan je grootste angst? <\/STRONG><\/P><\/P>Zeker iets met wezens die misschien wel of niet bestaan door te veel late nachten scary movies kijken.<\/P >< P >< \/ P >< P >< STRONG > Wat vind je het leukst aan de EsriUC? < \/ STRONG >< \/ P >< P >< \/ P >< P > De sociale ervaring van het samenbrengen van duizenden geo-peeps uit alle achtergronden. Het is geweldig om met collega’s of vakgenoten aanwezig te zijn, maar de kans om complete vreemden te ontmoeten en verhalen uit te wisselen die precies begrijpen wat je doet is behoorlijk fantastisch. En dat zie je terug in elk evenement – papersessies, map gallery, exhibit hall. Ik geef tweede plaats aan de map gallery – omdat ik cartograaf ben en dat mijn ding is. En een eervolle vermelding voor de Esri technische eilanden in de exhibit hall – hoe vaak krijg je de kans om te zeggen "hé, waarom is dit zo" en iemand zegt "nou hier is de persoon die dat gereedschap heeft geschreven – die kan je helpen".< \/ P >< P >< \/ P >< P >< STRONG > Wat kunnen we verbeteren? < \/ STRONG >< \/ P >< P >< \/ P >< P > Hmm… Behalve teleportatie tussen zalen in het congrescentrum? Ik vind de demo-theater sessies erg goed omdat ze een gedetailleerde en gerichte blik geven op een bepaald onderwerp, een neveneffect daarvan was dat ze vorig jaar populair en vaak druk waren.< \/ P >< P >< \/ P >< P >< STRONG > Wat was het belangrijkste inzicht dat je hebt opgedaan tijdens de laatste Esri UC die je hebt bijgewoond? < \/ STRONG >< \/ P >< P >< \/ P >< P > Voor mij zou dat de groei van Open Source zijn en de toegewijde gemeenschap daarachter. Het feit dat een demo over Open Source tools en data het grote podium haalde tijdens de plenaire sessie zegt veel. En het leek erop dat er eindelijk die toewijding vanuit Esri was.< \/ P >< P >< \/ P >< P >< STRONG > Hoeveel jaar ben je al naar EsriUC geweest? < \/ STRONG >< \/ P >< P >< \/ P >< P > Mijn eerste UC was in 2003 en sindsdien ben ik er zeven keer geweest.< \/ P >< P >< \/ P >< P >< STRONG > Heb je altijd al van kaarten gehouden? < \/ STRONG >< \/ P >< P >< \/ P >< P > Ik herinner me dat ik als kind regelmatig door AAA-kaartenboeken bladerde die we in onze auto hadden – en toen ik begon met kaarten maken bij mijn eerste GIS-baan dacht ik "Ja, hier hou ik echt van"< \/ P >< P >< \/ P >< P >< STRONG > Waarom is locatie belangrijk voor wat je doet? < \/ STRONG >< \/ P >< P >< \/ P >< P > Het is centraal voor vrijwel elke industrie. Op welke schaal dan ook, locatie doet ertoe. Het kan zo klein zijn als één punt op een kaart, twee punten verbinden tot aan het analyseren van patronen in miljarden punten. Sinds 2003 heb ik aan diverse projecten gewerkt waarbij het altijd ging om het benutten van de beste technologie om "het" op de kaart te zetten.< \/ P >< P >< \/ P >< P > Wat is jouw verhaal? Vertel het ons door een paper in te dienen!<\ /A> En doe het snel – inzendingen sluiten op 31 oktober 2014. Laat je niet afschrikken – stuur ons je abstract!<\ /p>