***Deze workflow werkt met etlsolutions v0.5.2***<\/SPAN><\/P>Klik hier<\/A> om meer te leren over de voordelen en hoe te beginnen met de Data Translation Tools<\/SPAN><\/P><\/P>We hebben verzoeken gehad voor extra documentatie en voorbeelden op de UC. Een zip pro pakket is toegevoegd aan de thread.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We willen data overbrengen van de ene file geodatabase naar een andere file geodatabase. Dit staat ook bekend als Extract, Transfer, and Load (ETL). Laat me het kader schetsen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We hebben een file geodatabase of fgdb in het kort. Laten we deze fgdb onze bron noemen. Binnen deze geodatabase hebben we een feature class genaamd Cars. We hebben drie subtypes in deze feature class: Rood, Blauw en Groen. Er zijn domeinen toegewezen aan elk van deze subtypes. Ik wil al mijn data in deze feature class overzetten naar mijn doel-file geodatabase. Deze doel-fgdb heeft een feature class genaamd Trucks met een ander schema. Schema is een term die attributen, datatypes, domeinen en andere databeheerconcepten omvat. De Trucks feature class heeft ook drie subtypes, maar ze zijn anders dan die in Cars voorkomen. Ze zijn Eén, Twee en Drie in plaats van Rood, Blauw en Groen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Er zijn drie manieren om data te vertalen met de workbook. De eerste methode doet een directe veldtoewijzing zonder domeinen. De tweede methode gebruikt een sheet als opzoektafel voor domeinen. Ten slotte gebruikt de laatste methode een hardcoded waarde om waarden te 'verankeren'. Ik zal elke methode behandelen in deze blog.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Het eerste gereedschap in onze Data Translation toolbox is Create Mapping Workbooks. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Open het GP Tool Create Mapping Workbooks gereedschap binnen Data Translation toolbox.<\/SPAN><\/LI> <\/SPAN>Wijs elk van je bron-feature classes toe aan de overeenkomstige doel-feature class.<\/SPAN><\/LI> <\/SPAN>Specificeer de uitvoermap voor je mapping workbooks.<\/SPAN><\/LI> <\/SPAN>(Optioneel) Vink het vakje aan om feature count statistieken te berekenen <\/STRONG>om informatie te genereren over welke velden gegevens bevatten.<\/SPAN><\/LI><\/UL> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/P>Zodra het gereedschap is uitgevoerd, zie je een Points map die een mapping workbook bevat genaamd Cars en een mapping.xlsx bestand dat later zal worden gebruikt bij het gebruik van het Load Data from Workbook gereedschap. Laten we ingaan op hoe informatie in deze excel workbooks wordt ingevuld.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Methode één : Rechtstreekse veldtoewijzing<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/STRONG><\/SPAN><\/P>Stap 1:<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Open het Cars workbook en navigeer naar het Mapping blad. &nb sp ; We hebben kolommen voor targetField, sourceField en fieldType die allemaal systeemafgeleid zijn.& nbsp ; De kolommen expression, sheet, sheetKeys en sheetValue worden gebruikt voor methode twee en drie.& nbsp ; Dit standaard workbook is geconfigureerd om data over te zetten naar je nieuwe file geodatabase zonder vertalingen.<\ /span ><\ /p > <\/SPAN><\/P>Methode Twee: Veldmapping met Lookup<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Stap 1:<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Open de Cars werkmap en navigeer naar het Mapping blad. In dit blad definiëren we welke bladen en kolommen gebruikt worden als een lookup-tabel. Aangezien ik de sourceField niet gebruik voor een directe mapping, zal ik Type verwijderen uit de sourceField<\/STRONG> kolom In dit blad zijn de waarden die ik heb ingevoerd gemarkeerd. In de sheet<\/STRONG> kolom wordt "Type", gemarkeerd in geel, gebruikt door de Load Data from Workbook tool om het juiste excelblad te vinden bij het mappen naar Type. In de sheetKeys<\/STRONG> kolom wordt "Type", gemarkeerd in geel, gebruikt door de Load Data from Workbook tool om de juiste kolom(men) op het Type tabblad te vinden bij het mappen naar Type. In de sheetValue<\/STRONG> kolom wordt "NewType", gemarkeerd in oranje, gebruikt door de Load Data from Workbook tool om te bepalen welke kolom als lookup-tabel op het Type tabblad gebruikt moet worden.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/P>Navigeer naar het Type tabblad, ik heb de Type kolom geel gemarkeerd om de relatie te tonen met de door gebruiker gedefinieerde kolom in keys<\/STRONG> op het mapping tabblad eerder genoemd. Ik heb ook de door gebruiker gedefinieerde kolom en waarden oranje gemarkeerd. Ik heb de domeinwaarden 1, 2 en 3 ingevoerd in kolom C om respectievelijk te mappen naar Rood, Blauw en Groen. Ik heb ook hun domeinbeschrijvingen opgenomen in kolom D. Wat ik in deze werkmap heb bereikt is het creëren van een lookup-tabel voor oude domeinwaarden naar nieuwe domeinwaarden. Waar Rood Auto een domeinwaarde van 0 gebruikte om Rood te beschrijven, gebruikt Vrachtwagen Een een domeinwaarde van 1 om Een te beschrijven.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P><\/P>Herhaal stap 2 en 3 hierboven uit Methode Eén<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Hier is onze uiteindelijke output.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P> <\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/STRONG><\/SPAN><\/P>Methode Drie: Hard Code Burn-in<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Stap 1.<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Open de Cars werkmap en navigeer naar het Mapping blad. Verwijder in dit blad alle waarden die je hebt ingevoerd in Methode 2. We zullen simpelweg een hard-coded waarde van "3" invoeren in de expressiekolom. Dit zal de waarde van 3 vastzetten voor Rood, Blauw en Groen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>
<\/P>
We hebben verzoeken gehad voor extra documentatie en voorbeelden op de UC. Een zip pro pakket is toegevoegd aan de thread.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We willen data overbrengen van de ene file geodatabase naar een andere file geodatabase. Dit staat ook bekend als Extract, Transfer, and Load (ETL). Laat me het kader schetsen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We hebben een file geodatabase of fgdb in het kort. Laten we deze fgdb onze bron noemen. Binnen deze geodatabase hebben we een feature class genaamd Cars. We hebben drie subtypes in deze feature class: Rood, Blauw en Groen. Er zijn domeinen toegewezen aan elk van deze subtypes. Ik wil al mijn data in deze feature class overzetten naar mijn doel-file geodatabase. Deze doel-fgdb heeft een feature class genaamd Trucks met een ander schema. Schema is een term die attributen, datatypes, domeinen en andere databeheerconcepten omvat. De Trucks feature class heeft ook drie subtypes, maar ze zijn anders dan die in Cars voorkomen. Ze zijn Eén, Twee en Drie in plaats van Rood, Blauw en Groen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Er zijn drie manieren om data te vertalen met de workbook. De eerste methode doet een directe veldtoewijzing zonder domeinen. De tweede methode gebruikt een sheet als opzoektafel voor domeinen. Ten slotte gebruikt de laatste methode een hardcoded waarde om waarden te 'verankeren'. Ik zal elke methode behandelen in deze blog.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Het eerste gereedschap in onze Data Translation toolbox is Create Mapping Workbooks. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Open het GP Tool Create Mapping Workbooks gereedschap binnen Data Translation toolbox.<\/SPAN><\/LI> <\/SPAN>Wijs elk van je bron-feature classes toe aan de overeenkomstige doel-feature class.<\/SPAN><\/LI> <\/SPAN>Specificeer de uitvoermap voor je mapping workbooks.<\/SPAN><\/LI> <\/SPAN>(Optioneel) Vink het vakje aan om feature count statistieken te berekenen <\/STRONG>om informatie te genereren over welke velden gegevens bevatten.<\/SPAN><\/LI><\/UL> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/P>Zodra het gereedschap is uitgevoerd, zie je een Points map die een mapping workbook bevat genaamd Cars en een mapping.xlsx bestand dat later zal worden gebruikt bij het gebruik van het Load Data from Workbook gereedschap. Laten we ingaan op hoe informatie in deze excel workbooks wordt ingevuld.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Methode één : Rechtstreekse veldtoewijzing<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/STRONG><\/SPAN><\/P>Stap 1:<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Open het Cars workbook en navigeer naar het Mapping blad. &nb sp ; We hebben kolommen voor targetField, sourceField en fieldType die allemaal systeemafgeleid zijn.& nbsp ; De kolommen expression, sheet, sheetKeys en sheetValue worden gebruikt voor methode twee en drie.& nbsp ; Dit standaard workbook is geconfigureerd om data over te zetten naar je nieuwe file geodatabase zonder vertalingen.<\ /span ><\ /p > <\/SPAN><\/P>Methode Twee: Veldmapping met Lookup<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Stap 1:<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Open de Cars werkmap en navigeer naar het Mapping blad. In dit blad definiëren we welke bladen en kolommen gebruikt worden als een lookup-tabel. Aangezien ik de sourceField niet gebruik voor een directe mapping, zal ik Type verwijderen uit de sourceField<\/STRONG> kolom In dit blad zijn de waarden die ik heb ingevoerd gemarkeerd. In de sheet<\/STRONG> kolom wordt "Type", gemarkeerd in geel, gebruikt door de Load Data from Workbook tool om het juiste excelblad te vinden bij het mappen naar Type. In de sheetKeys<\/STRONG> kolom wordt "Type", gemarkeerd in geel, gebruikt door de Load Data from Workbook tool om de juiste kolom(men) op het Type tabblad te vinden bij het mappen naar Type. In de sheetValue<\/STRONG> kolom wordt "NewType", gemarkeerd in oranje, gebruikt door de Load Data from Workbook tool om te bepalen welke kolom als lookup-tabel op het Type tabblad gebruikt moet worden.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/P>Navigeer naar het Type tabblad, ik heb de Type kolom geel gemarkeerd om de relatie te tonen met de door gebruiker gedefinieerde kolom in keys<\/STRONG> op het mapping tabblad eerder genoemd. Ik heb ook de door gebruiker gedefinieerde kolom en waarden oranje gemarkeerd. Ik heb de domeinwaarden 1, 2 en 3 ingevoerd in kolom C om respectievelijk te mappen naar Rood, Blauw en Groen. Ik heb ook hun domeinbeschrijvingen opgenomen in kolom D. Wat ik in deze werkmap heb bereikt is het creëren van een lookup-tabel voor oude domeinwaarden naar nieuwe domeinwaarden. Waar Rood Auto een domeinwaarde van 0 gebruikte om Rood te beschrijven, gebruikt Vrachtwagen Een een domeinwaarde van 1 om Een te beschrijven.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P><\/P>Herhaal stap 2 en 3 hierboven uit Methode Eén<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Hier is onze uiteindelijke output.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P> <\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/STRONG><\/SPAN><\/P>Methode Drie: Hard Code Burn-in<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Stap 1.<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Open de Cars werkmap en navigeer naar het Mapping blad. Verwijder in dit blad alle waarden die je hebt ingevoerd in Methode 2. We zullen simpelweg een hard-coded waarde van "3" invoeren in de expressiekolom. Dit zal de waarde van 3 vastzetten voor Rood, Blauw en Groen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.