Peter Fridrich is voor veel mensen uit Slowakije al een bekende persoonlijkheid dankzij zijn hobby, die hem dagelijks bezighoudt. Hij zorgt voor de lokale historische mijnklopper - niet alleen wikkelt hij deze dagelijks met de hand op, maar hij heeft hem ook gerepareerd. Hij verscheen in een televisie reportage op RTVS, en er zijn ook verschillende reportages over deze opmerkelijke activiteit op het internet, zoals hier<\/A>.<\/P>Toen ik hem begin dit jaar voor het eerst ontmoette, sprak hij de wens uit om enkele bijzonderheden van volksarchitectuur in Banská Hodruša aan het publiek te onthullen. Banská Hodruša is een deel van de gemeente Hodruša-Hámre en haar technische monumenten in de omgeving staan op de Werelderfgoedlijst van UNESCO voor natuurlijk en cultureel erfgoed.<\/P><\/P>Ik maakte hem bekend met de technologie van verhaalkaarten van Esri en voor het publiceren van volksarchitectuurmonumenten kozen we de nieuwe generatie verhaalkaarten, die bekend staat als ArcGIS Story Map. Ten tijde dat we deze gebruikten was het nog in bèta versie, tegenwoordig is deze technologie al vrijgegeven. Ons grootste probleem was hoe we meerdere foto’s konden publiceren zodat ze gekoppeld waren aan één monument. We hebben dit probleem opgelost via de zogenaamde sidecar, waarover ik schrijf in een andere blog<\/A>. Ik hoop dat we dit probleem goed hebben opgelost en dat de verhaalkaart die Peter heeft gemaakt<\/A> je zal interesseren. In ieder geval is het opmerkelijk dat er in Slowakije zulke jonge mensen zijn die zorgen voor ons historisch erfgoed en die tijd vinden om zulke interessante verhalen te verzamelen en voor te bereiden voor het publiek, verhalen die betrekking hebben op de omgeving waarin ze zijn opgegroeid.<\/P><\/BODY><\/HTML>
Toen ik hem begin dit jaar voor het eerst ontmoette, sprak hij de wens uit om enkele bijzonderheden van volksarchitectuur in Banská Hodruša aan het publiek te onthullen. Banská Hodruša is een deel van de gemeente Hodruša-Hámre en haar technische monumenten in de omgeving staan op de Werelderfgoedlijst van UNESCO voor natuurlijk en cultureel erfgoed.<\/P>
<\/P>
Ik maakte hem bekend met de technologie van verhaalkaarten van Esri en voor het publiceren van volksarchitectuurmonumenten kozen we de nieuwe generatie verhaalkaarten, die bekend staat als ArcGIS Story Map. Ten tijde dat we deze gebruikten was het nog in bèta versie, tegenwoordig is deze technologie al vrijgegeven. Ons grootste probleem was hoe we meerdere foto’s konden publiceren zodat ze gekoppeld waren aan één monument. We hebben dit probleem opgelost via de zogenaamde sidecar, waarover ik schrijf in een andere
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.