Mensen leren van hun eigen fouten. In Hodruša-Hámre heb ik voor een vriend PF een Survey123-formulier voorbereid, zodat hij daarmee in het veld via een mobiele app op een Android-smartphone objecten van volksarchitectuur kon verzamelen. Alles verliep volgens plan - de objecten werden geleidelijk toegevoegd, inclusief foto's en begeleidende tekst zoals afgesproken. Toen alles klaar was en ik het resultaat op de kaart bekeek, realiseerde ik me dat hoewel we gebouwen verzamelden, de posities van onze objecten niet boven de gebouwen lagen, maar willekeurig verspreid waren in het terrein. Ik stuurde een afbeelding met hen naar de auteur om verduidelijking te vragen. Ik kreeg deze afbeelding terug:<\/P>
<\/P>
PF heeft zijn werk goed gedaan en toch waren de objecten onnauwkeurig gemeten. De schuld lag bij mij. Ik had voor het afronden van dit meetformulier aandachtig deze blog van Ismael Chivita moeten lezen Survey123 Tricks of the Trade: XLSForms and location quality<\/A> en dan had ik geleerd:<\/P>1. dat het noodzakelijk is om de nauwkeurigheidsgrens in te stellen via een geschikte waarde in de kolom body::accuracyThreshold,<\/P><\/P>2. dat het zeer nuttig is om ook nauwkeurigheidsgegevens van de meting vast te leggen in de attributentabel.<\/P><\/P>Daarom raad ik aan dit uitstekende artikel van Ismael te lezen, je leert daar veel meer over dit onderwerp .<\/P><\/BODY><\/HTML>
1. dat het noodzakelijk is om de nauwkeurigheidsgrens in te stellen via een geschikte waarde in de kolom body::accuracyThreshold,<\/P>
2. dat het zeer nuttig is om ook nauwkeurigheidsgegevens van de meting vast te leggen in de attributentabel.<\/P>
Daarom raad ik aan dit uitstekende artikel van Ismael te lezen, je leert daar veel meer over dit onderwerp .<\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.