Het zal fascinerend zijn om de ontwikkeling van de nieuwe universele sjabloon ArcGIS Story Map (laten we het de "nieuwe sjabloon" noemen) te volgen, die in de toekomst de groep Esri Story Map-sjablonen zal vervangen, waarvan de bekendste en meest gebruikte in Nederland de sjablonen Tour, Journal en Cascade zijn.<\/P>
<\/P>
Op de zojuist afgesloten GIS Esri 2019-conferentie in hotel Partizán had ik een korte presentatie over hoe GIS helpt bij het beheren van bergfietsroutes. Ik besloot mijn presentatie voor te bereiden met behulp van de nieuwe sjabloon om te testen hoe deze werkt. Het resultaat lijkt op kaarten met een verhaal, die worden geleverd door de sjabloon Cascade. Ik denk echter dat de nieuwe sjabloon mooiere en laten we zeggen "nettere" resultaten biedt. Dit hangt natuurlijk samen met de implementatie van elementen die de sjabloon biedt en ook met de stijlthema's van de nieuwe sjabloon. Het biedt twee basisthema's - zwart (Obsidian) en wit (Summit) en beide zijn erg mooi en eenvoudig. Net als bij elke krachtigere sjabloon is het erg belangrijk om voorzichtig om te gaan met actieve elementen en het resultaat niet te verstoren met te veel effecten. Ik heb geprobeerd dit probleem op te lossen door ritmisch eenvoudige secties af te wisselen met complexere. Of het me gelukt is, beoordeel uzelf maar. Het resultaat is hier<\/A>.<\/P><\/P>Persoonlijk zou ik de nieuwe sjabloon voor dit soort gebruik aanbevelen. Je moet echter voorzichtig zijn, want Esri waarschuwt dat er tijdens de ontwikkeling van de sjabloon wijzigingen kunnen optreden die kunnen leiden tot verlies van gebruikte gegevens. Het gaat tenslotte nog steeds om een Beta.<\/P><\/P>Als u geïnteresseerd bent in het onderwerp van de nieuwe sjabloon, zouden we het zeer op prijs stellen als u uw mening hierover deelt in onze discussie<\/P>https:\/\/community.esri.com\/message\/857054-mapy-s-pr%C3%ADbehom-story-maps<\/A><\/P><\/P>Ik zal binnenkort proberen mijn mening te geven over interessante functies van de nieuwe sjabloon, zoals express map, in een volgende blog .<\/P><\/P>Peter Nemec<\/P><\/BODY><\/HTML>
Persoonlijk zou ik de nieuwe sjabloon voor dit soort gebruik aanbevelen. Je moet echter voorzichtig zijn, want Esri waarschuwt dat er tijdens de ontwikkeling van de sjabloon wijzigingen kunnen optreden die kunnen leiden tot verlies van gebruikte gegevens. Het gaat tenslotte nog steeds om een Beta.<\/P>
Als u geïnteresseerd bent in het onderwerp van de nieuwe sjabloon, zouden we het zeer op prijs stellen als u uw mening hierover deelt in onze discussie<\/P>
Ik zal binnenkort proberen mijn mening te geven over interessante functies van de nieuwe sjabloon, zoals express map, in een volgende blog .<\/P>
Peter Nemec<\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.