<\/HEAD>
Net als veel van mijn collegas in het Global Architecture Team bij Esri, besteed ik veel tijd aan het uitleggen wie we zijn en wat we doen, en ik denk dat ik weet waarom. architectuur is een grappig woord. Het betekent veel verschillende dingen voor veel verschillende mensen, wat logisch is omdat afhankelijk van je domein, je ervaring met architects sterk zal verschillen.<\/P>
Je denkt misschien aan data architects, die ontwerpen hoe data wordt verzameld, opgeslagen en geordend. Misschien ben je meer vertrouwd met application architects, die zich bezighouden met hoe applicaties worden gebruikt en hoe ze samenwerken. Veel mensen denken aan system architecture, en vinden zichzelf snel in koud zweet na het voorstellen van een angstaanjagend complex systeemdiagram. Dit alles als inleiding om te zeggen: Het Global Architecture Team doet eigenlijk niets van dat alles.
Wat Wij Doen<\/SPAN><\/P>Ons werk sluit nauwer aan bij de discipline van enterprise architecture. De rol van de enterprise architect is om de perspectieven van business, applicaties, data en technologie af te stemmen op de algehele strategie van de organisatie, terwijl ervoor wordt gezorgd dat het ontwerp voldoet aan de governance-beleidslijnen en standaarden van de organisatie. Nu, we werken uiteraard bij Esri, dus we gaan niet je hele business-technology landschap architecten (sorry). In plaats daarvan gebruiken we enterprise architecture principes en frameworks en passen deze specifiek toe op het domein van GIS. Een van die principes waar je ons vaak over hoort praten is om een 'top-down, business first approach' te hanteren.<\/P>Dit betekent beginnen met een visie voor hoe GIS je business moet ondersteunen. Dit is geen lijst van kaarten of apps, en het is zeker geen data catalogus. Het is eerder een verklaring van hoe je organisatie er uit zal zien wanneer het GIS effectief heeft geïmplementeerd en operationeel maakt. Dan moeten we begrijpen welke bedrijfsprocessen ontworpen of uitgebreid moeten worden met GIS. Simpel gezegd, we achterhalen hoe het werk dat je personeel doet moet veranderen om de visie te bereiken. Pas als we dit niveau van begrip hebben, beginnen we technologiecomponenten, informatieproducten en data af te stemmen die nodig zijn om die nieuwe of verbeterde processen mogelijk te maken. Uiteindelijk werken we met jou samen om het 'waarom' te ontwerpen en daarna het 'wie', 'wat', 'waar' en 'hoe' van GIS in jouw organisatie. Mijn collegas in het Global Architecture team en ik zijn hier om met jou samen te werken om de meest impactvolle GIS te ontwerpen die haalbaar is qua duurzaamheid, kosten en potentile risico's.<\/P><\/P><\/P>Laten We Verbinden<\/SPAN><\/P>Nu Esri's (allereerste virtuele) Users Conference(esriuc2020) snel nadert, weten we dat veel van onze klanten graag willen verbinden en leren hoe ze meer kunnen doen. Het Global Architecture team heeft organisaties groot en klein ondersteund, en in bijna elke industrie in hun inspanningen om de manier waarop hun organisatie werkt met geography en GIS te transformeren. Als je deze blog interessant vond en meer wilt weten over hoe ons team kan helpen jouw succes te versterken, kun je mij bereiken via sscher@esri.com<\/A> of mijn team via global_architecture@esri.com<\/A>.<\/P>
"Een idealist gelooft dat de korte termijn niet telt. Een cynicus gelooft dat de lange termijn er niet toe doet. Een realist gelooft dat wat gedaan wordt of nagelaten wordt op korte termijn de lange termijn bepaalt." - Sydney Harris<\/EM><\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>