<\/span>Duurzame toekomst realiseren die onze economie, milieu en infrastructuur ondersteunt, vereist een capabel, pionierend personeelsbestand om het te volbrengen. Als GIS-professional heb je de kracht om impact te maken in jouw industrie en een invloedrijke bron te zijn voor jouw organisatie.<\/P> <\/P>Maar je hoeft het niet alleen te doen.<\/P> <\/P>Studenten en professionals die deelnamen aan de FedGIS Conference<\/A> 2020 namen deel aan discussies georganiseerd door het Esri Young Professionals Network<\/A> en GeoNet over netwerken en loopbaanontwikkeling om te praten over gemeenschapsopbouw. Het opbouwen van een netwerk en professionele gemeenschap kan je vaardigheden en groei in je loopbaan aanzienlijk ondersteunen. Neem het van GeoNet MVP<\/STRONG> Ken Buja<\/A>, die de ondersteuning vond die hij nodig had om zijn carrière hier in The Esri Community<\/A> vooruit te helpen.<\/P> <\/P>Afgebeeld: Deelnemers van de Grow Your Network, Grow Your Career Sessie begonnen met actieve netwerkactiviteiten om de sessie te starten.<\/SPAN><\/P> <\/P>Ken Buja<\/A> begon als cartograaf bij de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA)<\/STRONG> waar hij kaarten maakte en analyses uitvoerde voor mariene biologen en oceanografen. Naarmate geospatiale technologie en tools zich ontwikkelden, samen met het vermogen van de organisatie om zich aan te passen aan de technologie zonder de expertise van een cartograaf, moest Ken manieren vinden om zijn carrière opnieuw uit te vinden.<\/P> <\/P>"Naarmate de software makkelijker werd voor mariene biologen en oceanografen om te gebruiken, liet dat mij eigenlijk zonder baan," zei Ken. "Zij konden hun eigen analyses doen en hun eigen kaarten produceren," zei Ken.<\/P> <\/P>"Ik ben geleidelijk overgestapt naar applicatieontwikkeling, het maken van websites en tools die zij kunnen gebruiken om hun data te analyseren."<\/P> <\/P> <\/P><\/span><\/P>Esri Training<\/A> door instructeurs geleide cursussen hielpen hem bij het leren van nieuwe systemen, producten en programmeertalen ter ondersteuning van zijn carrièreswitch en projecten. Hij vulde informatiehiaten aan door beschikbare productdocumentatie en productdemo's door te nemen om antwoorden te vinden die hij nodig had, maar dat was niet altijd voldoende. <\/P> <\/P>"Soms werkte zoeken naar antwoorden gewoon niet," zei Ken. "Dan wendde ik me tot een discussiebron zoals GeoNet om meer ingewikkelde vragen te stellen."<\/P> <\/P>Als lid van GeoNet word je aangemoedigd om openlijk te werken. Door dit te doen help je anderen die ook met dezelfde uitdagingen kampen als jij en kun je anderen helpen efficiënt en effectief te zijn in hun werk. Het begint allemaal met het stellen van de juiste vragen. <\/P> <\/P>Afgebeeld: Ken Buja (midden) praat met deelnemers van de Grow Your Network, Grow Your Career Sessie op FedGIS Conference.<\/SPAN><\/P> <\/P>"Wanneer zoeken naar antwoorden niet werkte, begon ik vragen te stellen en legde duidelijk uit wat ik probeerde te doen, welke stappen ik had genomen, en deelde code die ik had gebruikt om iedereen anders zijn ervaringen te leren," zei Ken.<\/P> <\/P>Ken gaf een voorbeeld hoe zijn website voor Spatial Prioritization<\/A> veranderde van een project voor enkel gebruik naar een veelgebruikt Web AppBuilder for ArcGIS<\/A>-framework dat nu wordt gebruikt door federale en staatsinstanties in heel de Verenigde Staten. Spatial prioritization is een proces waarbij een groep diverse belanghebbenden gezamenlijk gebieden van interesse kan identificeren en prioriteren om ruimtelijke analysegaten op te vullen. <\/P> <\/P><\/span><\/P>Met behulp van de Web AppBuilder Developer Edition heeft Ken een applicatie aangepast en widgets ontworpen om zijn website te repliceren in een GIS-oplossing. Verbinden en samenwerken met mensen in de community die diepgaande kennis hebben over aanpassing hielp hem succesvol het hulpmiddel bouwen.<\/P> <\/P>"GeoNet is onmisbaar geweest voor mij om mijn werk te doen," zei Ken. Als gevolg van de hoeveelheid hulp en ondersteuning die hij ontving, maakt hij er een punt van hetzelfde te doen en deel te nemen aan kansen om feedback te geven op projecten van mensen en code te beoordelen voor degenen die om hulp vroegen. Door dit deed hij een professionele gemeenschap op in GeoNet die zijn werk als GIS Developer ondersteunt.<\/P> <\/P>"Omdat ik de enige ontwikkelaar ben in mijn groep, zie ik GeoNet als mijn team van ontwikkelaars die me kunnen helpen praten over code, ideeën uitwisselen, en een nieuwe manier van denken over dingen krijgen," zei Ken. <\/P> <\/P>Een Gemeenschap Opbouwen <\STRONG><\P><\span><\p>Het Esri Young Professionals Network<\a> organiseerde een lunch met Eva Reid<\a>, een community builder, en Senior Analist en Trainer bij het Kantoor van de Chief Technology Officer, Regering van het District of Columbia<\strong>. Eva deelde haar loopbaanverhaal en benadrukte een GIS-project dat ze leidde met het DC Volunteer Snow Team<\strong>. DC Volunteer Snow Team gebruikte GIS om vrijwilligers effectief af te stemmen op sneeuwruimbehoeften in gemeenschappen op basis van de woonplaats nabijheid tot de verzoeklocatie. GIS optimaliseerde het gebruik van vrijwilligers en hun inzet in hun buurten en verbond mensen via gemeenschapsdienst. Ze koppelde de waarde van gemeenschapsverbindingen aan om aanwezigen aan te moedigen tijdens hun loopbaan aan gemeenschapsopbouw te werken.<\p> <\p>Afgebeeld: Keynote Speaker Eva Reid spreekt tot een publiek van 500 bij de YPN Lunch.<\span><\p> <\p>„We hebben allemaal drie soorten gemeenschappen: persoonlijke gemeenschappen, professionele gemeenschappen, en passie-gemeenschappen,” zei Eva. Ze gaf inzichten over hoe betrokkenheid bij en actief opbouwen van het netwerk binnen jouw drie gemeenschappen je toegang tot kansen kan beïnvloeden en je perspectief kan verbreden.<\p> <\p>Na Eva's toespraak voegde nog een leider uit de GIS-industrie zich bij het gesprek met Eva om advies aan jonge professionals in de zaal te geven. Hij heeft meer dan 50 jaar indrukwekkende ervaring in GIS en intrinsieke kennis van de industrie.<\p> <\p>Het was Jack Dangermond<\strong>.<\p> <\p>Jack en Eva beantwoordden vragen uit het publiek met moderator Wilson Parnell<\a>. Het publiek vroeg meer details over hoe men het advies over gemeenschapsopbouw kan toepassen en zocht begeleiding bij veelvoorkomende problemen met het promoten van GIS op de werkvloer.<\p> <\p>Naarmate het gesprek ten einde liep, vroeg een deelnemer hoe je authentieke relaties kunt hebben in professionele gemeenschappen. Jack en Eva stelden voor te beginnen met een gesprek en de intentie te zetten om een vriend voor iemand te zijn.<\/P>\n <\/P>\nEen gesprek voeren met iemand helpt je bepalen of je een relatie met die persoon wilt opbouwen. "Dat is alomtegenwoordig, niet alleen in je persoonlijke relaties, maar het gaat ook direct over in je zakelijke relaties," zei Jack.<\/P>\n <\/P>\n"Hoewel onze persoonlijke, professionele en passie-gemeenschappen gescheiden zijn, vloeien ze echt in elkaar over. Het stopt niet zomaar bij de grens," zei Eva.<\/P>\n <\/P>\nAfgebeeld: Jack Dangermond en Eva Reid beginnen een gesprek na de YPN Luncheon Q&A Sessie. <\/SPAN><\/P>\n <\/P>\nDeze sessies boden enkele praktische tips voor het opbouwen van je community en je carrière in GIS. Hier zijn twee manieren om je eigen community te beginnen op te bouwen en hoe je nu meteen kunt starten:<\/P>\n <\/P>\n\nBegin met een probleem, of het nu van jou is of van iemand anders.<\/STRONG><\/LI>\n<\/UL>\nKen kon verbinding maken in de community door zijn GIS-problemen te delen, en Jack stelde aan een deelnemer voor om geïnteresseerd<\/EM> te zijn in het oplossen van andermans problemen met GIS. Dus, wat is jouw probleem? Wiens probleem kun jij oplossen? Gebruik je problemen als kansen om samen met andere collega's te leren en werk openlijk om hen uit te nodigen in jouw proces.<\/P>\n\nBegin met de intentie om authentiek contact te maken met mensen.<\/STRONG><\/LI>\n<\/UL>\nEva beschreef hoe je persoonlijke, professionele en passie-gemeenschappen allemaal kansen zijn om je ervaring en netwerk op te bouwen. De zachte vaardigheden en leerervaringen die je in de ene gemeenschap ontwikkelt, zijn gemakkelijk toepasbaar in je andere gemeenschappen. Voer een gesprek gebaseerd op iets dat authentiek resoneert met jouw persoonlijke ervaring, professionele doelen of dingen waar je gepassioneerd over bent, zoals gemeenschapsdienst of recreatieve activiteiten.<\/P>\n\nBegin hier.<\/STRONG><\/LI>\n<\/UL>\nHeb je hulp nodig bij het uitdenken van een idee, project of code of wil je meerdere perspectieven over een onderwerp krijgen? Vraag het aan The Esri Community. Word lid van GeoNet om een product-, industrie- of ontwikkelaarscommunity te vinden om contact te maken met mede-GIS-gebruikers. Begin gesprekken in Esri Young Professionals Network<\/A>, Women's Geospatial Forum<\/A>, of stel jezelf voor in de GeoNet Member Introductions<\/A>-ruimte. Je kunt ook meteen instappen om een vraag te beantwoorden, je expertise te delen in een blog of mee te doen aan een discussie.<\/P>
<\/P>
Afgebeeld: Deelnemers van de Grow Your Network, Grow Your Career Sessie begonnen met actieve netwerkactiviteiten om de sessie te starten.<\/SPAN><\/P> <\/P>
"Soms werkte zoeken naar antwoorden gewoon niet," zei Ken. "Dan wendde ik me tot een discussiebron zoals GeoNet om meer ingewikkelde vragen te stellen."<\/P>
Als lid van GeoNet word je aangemoedigd om openlijk te werken. Door dit te doen help je anderen die ook met dezelfde uitdagingen kampen als jij en kun je anderen helpen efficiënt en effectief te zijn in hun werk. Het begint allemaal met het stellen van de juiste vragen. <\/P>
Afgebeeld: Ken Buja (midden) praat met deelnemers van de Grow Your Network, Grow Your Career Sessie op FedGIS Conference.<\/SPAN><\/P> <\/P>"Wanneer zoeken naar antwoorden niet werkte, begon ik vragen te stellen en legde duidelijk uit wat ik probeerde te doen, welke stappen ik had genomen, en deelde code die ik had gebruikt om iedereen anders zijn ervaringen te leren," zei Ken.<\/P> <\/P>Ken gaf een voorbeeld hoe zijn website voor
<\/span><\/P>Met behulp van de Web AppBuilder Developer Edition heeft Ken een applicatie aangepast en widgets ontworpen om zijn website te repliceren in een GIS-oplossing. Verbinden en samenwerken met mensen in de community die diepgaande kennis hebben over aanpassing hielp hem succesvol het hulpmiddel bouwen.<\/P> <\/P>"GeoNet is onmisbaar geweest voor mij om mijn werk te doen," zei Ken. Als gevolg van de hoeveelheid hulp en ondersteuning die hij ontving, maakt hij er een punt van hetzelfde te doen en deel te nemen aan kansen om feedback te geven op projecten van mensen en code te beoordelen voor degenen die om hulp vroegen. Door dit deed hij een professionele gemeenschap op in GeoNet die zijn werk als GIS Developer ondersteunt.<\/P> <\/P>"Omdat ik de enige ontwikkelaar ben in mijn groep, zie ik GeoNet als mijn team van ontwikkelaars die me kunnen helpen praten over code, ideeën uitwisselen, en een nieuwe manier van denken over dingen krijgen," zei Ken. <\/P> <\/P>Een Gemeenschap Opbouwen <\STRONG><\P><\span><\p>Het
<\p>
Naarmate het gesprek ten einde liep, vroeg een deelnemer hoe je authentieke relaties kunt hebben in professionele gemeenschappen. Jack en Eva stelden voor te beginnen met een gesprek en de intentie te zetten om een vriend voor iemand te zijn.<\/P>\n <\/P>\nEen gesprek voeren met iemand helpt je bepalen of je een relatie met die persoon wilt opbouwen. "Dat is alomtegenwoordig, niet alleen in je persoonlijke relaties, maar het gaat ook direct over in je zakelijke relaties," zei Jack.<\/P>\n <\/P>\n"Hoewel onze persoonlijke, professionele en passie-gemeenschappen gescheiden zijn, vloeien ze echt in elkaar over. Het stopt niet zomaar bij de grens," zei Eva.<\/P>\n <\/P>\nAfgebeeld: Jack Dangermond en Eva Reid beginnen een gesprek na de YPN Luncheon Q&A Sessie. <\/SPAN><\/P>\n <\/P>\nDeze sessies boden enkele praktische tips voor het opbouwen van je community en je carrière in GIS. Hier zijn twee manieren om je eigen community te beginnen op te bouwen en hoe je nu meteen kunt starten:<\/P>\n <\/P>\n\nBegin met een probleem, of het nu van jou is of van iemand anders.<\/STRONG><\/LI>\n<\/UL>\nKen kon verbinding maken in de community door zijn GIS-problemen te delen, en Jack stelde aan een deelnemer voor om geïnteresseerd<\/EM> te zijn in het oplossen van andermans problemen met GIS. Dus, wat is jouw probleem? Wiens probleem kun jij oplossen? Gebruik je problemen als kansen om samen met andere collega's te leren en werk openlijk om hen uit te nodigen in jouw proces.<\/P>\n\nBegin met de intentie om authentiek contact te maken met mensen.<\/STRONG><\/LI>\n<\/UL>\nEva beschreef hoe je persoonlijke, professionele en passie-gemeenschappen allemaal kansen zijn om je ervaring en netwerk op te bouwen. De zachte vaardigheden en leerervaringen die je in de ene gemeenschap ontwikkelt, zijn gemakkelijk toepasbaar in je andere gemeenschappen. Voer een gesprek gebaseerd op iets dat authentiek resoneert met jouw persoonlijke ervaring, professionele doelen of dingen waar je gepassioneerd over bent, zoals gemeenschapsdienst of recreatieve activiteiten.<\/P>\n\nBegin hier.<\/STRONG><\/LI>\n<\/UL>\nHeb je hulp nodig bij het uitdenken van een idee, project of code of wil je meerdere perspectieven over een onderwerp krijgen? Vraag het aan The Esri Community. Word lid van GeoNet om een product-, industrie- of ontwikkelaarscommunity te vinden om contact te maken met mede-GIS-gebruikers. Begin gesprekken in
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.