<\/HEAD>
Ik ben net terug van een reis naar Tucson Water waar ik Terri Bunting (GIS Supervisor) en Lorena Baltierrez (QA\/QC Lead) heb geholpen met het implementeren van ArcGIS Data Reviewer als onderdeel van hun dagelijkse bewerkings- en kwaliteitscontrolewerkstromen. Dit was waarschijnlijk een van de meest succesvolle zakenreizen die ik heb gemaakt in mijn meer dan 25 jaar bij Esri.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Het begon allemaal met een snelle Data Gezondheidscontrole die ik een paar jaar geleden op hun waternutsvoorzieningsgegevens heb uitgevoerd tijdens de Esri UC. Ik gebruikte de ArcGIS Data Reviewer-extensie om verschillende datacontroles te configureren en valideerde hun watergegevens. Zoals bij de meeste nutsgebruikers wiens gegevens in een geometrisch netwerk staan, vond ik de typische fouten: dubbele objecten, niet-verbonden lijnen en punten, en verplichte velden die niet waren ingevuld. Dit soort data problemen beïnvloeden elk netwerktraceerresultaat en de verbinding terug naar externe applicaties, zoals een asset management systeem.<\/SPAN><\/P><\/P>Na het voltooien van de data gezondheidscontrole waren Terri en Lorena enthousiast om de aanbevelingen die ik gaf te nemen en Data Reviewer te implementeren zodra ze terug waren op kantoor. Hun feedback over de sessie was: 1s is een geweldige toevoeging aan de gebruikersconferentie, bedankt!7<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Na een paar valse starts door de werklast van het bestaande personeel en het ontbreken van extra tijd om op te starten en Data Reviewer te implementeren, hebben ze dit jaar gekeken naar het doen van een driedaagse Data Reviewer jumpstart workshop. Hoe gelukkig was ik dat ik werd toegewezen om deze jumpstart met hen te doen?! Terri en Lorena waren ook erg enthousiast!<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Ter plaatse hielp ik hen met het configureren van de kwaliteitscontroles die geschikt waren voor hun gegevens. Een van de hoofddoelen voor hun GIS-systeem is om tegen het einde van het jaar klepisolatie-tracing uit te kunnen voeren op hun waternutsvoorzieningsgegevens. Om dit doel te bereiken, prioriteerden we de datacontroles die zich richtten op objectconnectiviteit.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Wat mij het meest hielp tijdens dit hele proces was hoe goed georganiseerd en voorbereid ze waren door een document met richtlijnen voor data-bewerking aan te leveren. We zijn door de specificaties gegaan om controles te identificeren die gemaakt moesten worden. Door dit te doen vonden we ook gebieden waar hun bewerkingsrichtlijnen bijgewerkt moesten worden. Naast het uitvoeren van QC op hun gegevens, kregen ze ook de extra bonus van het QC'en van hun richtlijnen! In feite deelde Terri dat Lorena anderen al leert hoe ze de nieuwe functionaliteit kunnen opnemen in hun bewerkingswerkstromen en voelt dat hun editors meteen vertrouwen hebben in het gebruik van Data Reviewer!<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Niet alleen was de implementatie succesvol, deze twee geweldige dames waren ook zo gastvrij en echt dankbaar voor mijn bezoek. Ze maakten mijn werk plezierig en ik had het gevoel dat we meteen een band hadden wat mijn reis zo geweldig maakte. Ik ben enthousiast en kan niet wachten om te horen over hun voortgang terwijl ze beginnen met het effectief gebruiken van de tools om hun gehele waterdata op te schonen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Wij, bij Esri, streven er hard naar om onze klanten in staat te stellen hun GIS succesvol te implementeren en efficiënt te gebruiken. Daarom bieden wij gratis Data Gezondheidscontroles aan tijdens de aankomende 2018 Esri UC. Bekijk deze video waarin ik je uitnodig om je aan te melden<\/A> voor een sessie.<\/SPAN><\/P><\/P>
https:\/\/players.brightcove.net\/6161463677001\/default_default\/index.html?videoId=6162691760001