<\/HEAD>
Elke keer dat er een nieuwe versie van ArcGIS wordt uitgebracht, krijg ik één specifieke vraag vaker dan alle andere. De exacte woorden kunnen variëren, maar het is altijd iets in de trant van "Hoe ga ik al mijn gebruikers van ArcGIS Desktop naar ArcGIS Pro verplaatsen"? <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Een groot deel van mijn rol bij <\/SPAN><\/SPAN>Esri<\/SPAN> <\/SPAN>is het helpen van klanten bij het implementeren en configureren van het ArcGIS-platform, en dat strekt zich uit tot het upgraden naar de nieuwste versie van ArcGIS en het installeren van de nieuwste producten. Dus wanneer iemand mij deze vraag stelt, verwachten ze meestal dat ik praat over een technologie migratiepad voor desktopgebruikers. Maar een recht pad zoals dat <\/SPAN>gaat ervan uit dat gebruikers<\/SPAN> <\/SPAN>een één-op-één wissel zullen maken van ArcMap naar ArcGIS Pro in de loop van de tijd, en dat is vaak niet de beste manier om de onderliggende vraag aan te pakken.<\/SPAN><\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>In plaats van een behoefte aan migratie denk ik hier liever aan als een kans voor modernisering. <\/SPAN><\/SPAN>Migratie<\/SPAN> <\/SPAN>richt zich over het algemeen op de technologie. Upgrades, patches, het installeren van het nieuwste product. Modernisering <\/SPAN><\/SPAN><\/SPAN>kan upgrades en nieuwe producten omvatten, maar dat is slechts een middel tot een doel. Het gaat echt om <\/SPAN>overstappen op een nieuw patroon. Een paradigmaverschuiving. In ons gesprek over ArcMap en ArcGIS Pro is dat patroon Web GIS. Terwijl we bewegen van Desktop, naar Server, naar Web en uiteindelijk <\/SPAN><\/SPAN>Distributed<\/SPAN >  ;<\/span > GIS presenteren zich nieuwe opties die voorheen< span style =" margin :0 px ;padding :0 px ;background -color :inherit ;">  ;<\/span > onbeschikbaar waren. ArcGIS Pro en alle andere Web GIS native applicaties bieden nieuwe en krachtige functionaliteit die we alleen kunnen benutten als we onze kijk op het gebruik van GIS veranderen.<\/span >  ;<\/span ><\/p >  ;<\/span ><\/p >Wanneer ik met gebruikers werk aan modernisering begin ik bijna altijd met drie eenvoudige vragen:<\/span >  ;<\/span ><\/p ><\/p >Wie zijn de gebruikers?<\/span > <\/span ><\/li >Welke locatie-informatie waarderen zij?<\/span > <\/span ><\/li >Welke antwoorden zoeken zij?< \/ span > < spanstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;font-siz e:-024 p t "; ">& nbsp;< \/ span > < \/ li > < \/ ul > < pstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;background-colo r:t ransparent;color:w indowte xt "; > < \/ p > < pstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;background-colo r:t ransparent;color:w indowte xt "; > < spanstyle= " backgroun d-colo r:i nherit;p addin g:-024 p x;m argin:-024 p x;color:w indowte xt;font-siz e:-024 p t "; > Iedereen die ArcGIS gebruikt probeert een probleem op te lossen, een vraag te stellen of < \/ span > < spanstyle= " backgroun d-colo r:i nherit;p addin g:-024 p x;m argin:-024 p x;color:w indowte xt;font-siz e:-024 p t ">een antwoord te krijgen< \/ span > < spanstyle= " backgroun d-colo r:i nherit;p addin g:-024 p x;m argin:-024 p x;color:w indowte xt;font-siz e:-024 p t "> & nbsp;e n gebruiken ruimtelijke gegevens. Dat probleem, die vraag en dat antwoord komen samen als een workflow en de workflow, niet de technologie, is waar we ons op willen richten. < \/ span > < spanstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;font-siz e:-024 p t "> & nbsp;< \/ span > < spanstyle= " backgroun d-colo r:i nherit;p addin g:-024 p x;m argin:-024 p x;color:w indowte xt;font-siz e:-024 p t ">Zodra we die vragen hebben beantwoord beginnen we met het beoordelen van de bestaande workflows en doen we per workflow aanbevelingen over hoe elke workflow te moderniseren met behulp van een van drie opties.< \/ span > < spanstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;font-siz e:-024 p t "> & nbsp;< \/ span > < \/ p > < pstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;background-colo r:t ransparent;color:w indowte xt "; > < spanstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;font-siz e:-012 p t "> & nbsp;< \/ span > < \/ p > < olstyle= " marge n:-024 p x;p addin g:-024 p x;">Desktop naar Pro Workflow Overgang: Een één-op-één wissel van technologieën door workflows opnieuw op te bouwen in Pro met alleen out-of-the-box (OOB) functionaliteit. Als je dit kunt doen is dit de voorkeursmethode omdat het de kleinste leercurve heeft, minder verandermanagement vereist en waarschijnlijk met minimale wijzigingen aan gegevens kan worden uitgevoerd. Hoewel je mogelijk gegevens anders benadert (bijv. via services in plaats van directe GDB-bewerking) in veel gevallen. Dit is je gemakkelijke knop maar verwacht niet dat je het in elk geval kunt gebruiken. & nbsp;<\li >Desktop naar een Web GIS Ingeschakeld Product Overgang: Wanneer een één-op-één wissel geen optie is (of een OOB-app beter past dan Pro) kun je de 0px; opvulling: 0px; achtergrondkleur: overerven;"> <\/SPAN>in ArcGIS Desktop o<\/SPAN><\/SPAN>je instinct zegt dat we ofwel een workflow naar Pro moeten verplaatsen of een plugin voor Pro moeten bouwen. Maar met het enorme ecosysteem van <\/SPAN><\/SPAN>Esri<\/SPAN> <\/SPAN>Apps die gebruikmaken van Web GIS kunnen we vaak een geschikte (zo niet de voorkeur genietende) vervanging vinden voor een desktopworkflow met behulp van een OOB-app die volledig wordt ondersteund en onderhouden door <\/SPAN><\/SPAN>Esri<\/SPAN>. S<\/SPAN><\/SPAN>oms vereisen veranderingen zoals deze architecturale of data-aanpassingen, dus hoewel ze misschien geen kleine veranderingen zijn voor een GIS-beheerder, kunnen ze, als ze goed worden uitgevoerd, een zeer eenvoudige overgang voor de gebruiker bieden. <\/SPAN> <\/SPAN><\/LI>Desktop naar Custom <\/SPAN>Technology <\/SPAN><\/SPAN>Overgang<\/SPAN>: <\/SPAN>In<\/SPAN> <\/SPAN>de afgelopen 10 jaar heb ik een grote verschuiving gezien van maatwerk als standaardbenadering voor elk probleem, naar COTS boven maatwerk tegen elke prijs. Maar in de afgelopen jaren hebben we gezien dat het slingermechanisme ergens in het midden is blijven hangen, en hoewel eerst configureren nog steeds een geweldige regel is, wordt maatwerk niet langer afgekeurd wanneer het nodig is. Met de Developer tools <\/SPAN>beschikbaar<\/SPAN> <\/SPAN>met ArcGIS kan deze custom technology vele vormen aannemen. Denk dus aan je gebruikersbestand wanneer je beslist hoe je je nieuwe custom app, tool of plugin gaat bouwen. Denk na over wat de gebruiker van die workflow nog meer zal doen. Is dit hun enige workflow? Zo ja, dan is misschien een JavaScript-app die gemakkelijk te onderhouden is en snel kan worden <\/SPAN><\/SPAN>gebouwd<\/SPAN> <\/SPAN>het beste. Hebben ze meerdere workflows en zullen de meeste daarvan naar een mobiele app verhuizen? Dan is het misschien logisch om te bouwen met <\/SPAN><\/SPAN>AppStudio<\/SPAN> <\/SPAN>zodat je de noodzaak voor die gebruiker om van apparaat te wisselen beperkt. Of blijven 99% van hun workflows in de desktop met ArcGIS Pro? Zo ja, <\/SPAN>dan is een custom Pro-plugin misschien de investering waard. Het hangt allemaal af van de context.
Terwijl u uw GIS moderniseert en uw gebruikers helpt de paradigmaverschuiving naar Web GIS te maken, houdt u deze stappen in gedachten zodat u hen kunt helpen hun opties te begrijpen, en dat er een heel nieuw ecosysteem van tools en producten beschikbaar is om hen te helpen hun missie te bereiken.< /span >
< /body >< /html >