Terwijl we het weekend van de Fourth of July ingaan, heeft de VS risicokaartproblemen aan beide kusten. In het Westen gaat Californië zijn aardbevingsbreuklijnkaartprogramma versnellen op basis van toenemende transparantie en controle, deels geleid door de Los Angeles Times die hier een uitstekend rapport heeft California acts to speed up quake fault mapping - Los Angeles Times<\/A><\/P><\/P>Na een paar decennia waarin budgetten werden gekort en de aandacht van het publiek voor aardbevingsrisico's afnam, staat deze belangrijke kwestie weer op de agenda voor lokale overheden, vastgoedontwikkelaars, huiseigenaren, scholen en het algemene publiek. En dat is een goede zaak. Aardbevingsbreuken en andere openbare gevaargegevens zijn gemakkelijk beschikbaar op ArcGIS Online en Esri ondersteunt open data-initiatieven die live, bijna realtime en historische gegevens leveren voor alle bedrijfstakken en organisaties. Een subset is te vinden hier:<\/A><\/P><\/P>Wat mij brengt bij Tropical Storm Arthur die de vieringen aan de oostkust bedreigt terwijl ik dit schrijf. Zie een BBC-rapport op http:\/\/www.bbc.com\/news\/world-us-canada-28132465<\/A><\/P><\/P>Veel van dezelfde gegevens die internationale nieuwsorganisaties, eerstehulpverleners, planners en lokale meteorologen gebruiken, zijn beschikbaar voor ALLE<\/STRONG> Esri-gebruikers en komen ook van gezaghebbende bronnen. Dit is gemakkelijk te integreren in analysetools in ArcGIS Online, desktop of een van de tools, sjablonen en applicaties die bij Esri's Location Platform worden geleverd. Van risicoanalyse in de toeleveringsketen tot het modelleren van potentiële verliezen in verzekeringen, het inschatten van overstromingen of proberen te zien of mijn 4th<\/SUP> July-barbecue in het water valt, ArcGIS Online<\/A> is een geweldig startpunt.<\/P><\/P>Er zijn veel plaatsen om te beginnen en bronnen om je op weg te helpen, dus neem de tijd om ArcGIS Online te verkennen, je weet nooit wat je zult vinden.<\/P><\/BODY><\/HTML>
<\/P>
Na een paar decennia waarin budgetten werden gekort en de aandacht van het publiek voor aardbevingsrisico's afnam, staat deze belangrijke kwestie weer op de agenda voor lokale overheden, vastgoedontwikkelaars, huiseigenaren, scholen en het algemene publiek. En dat is een goede zaak. Aardbevingsbreuken en andere openbare gevaargegevens zijn gemakkelijk beschikbaar op ArcGIS Online en Esri ondersteunt open data-initiatieven die live, bijna realtime en historische gegevens leveren voor alle bedrijfstakken en organisaties. Een subset is te vinden
Wat mij brengt bij Tropical Storm Arthur die de vieringen aan de oostkust bedreigt terwijl ik dit schrijf. Zie een BBC-rapport op
Veel van dezelfde gegevens die internationale nieuwsorganisaties, eerstehulpverleners, planners en lokale meteorologen gebruiken, zijn beschikbaar voor ALLE<\/STRONG> Esri-gebruikers en komen ook van gezaghebbende bronnen. Dit is gemakkelijk te integreren in analysetools in ArcGIS Online, desktop of een van de tools, sjablonen en applicaties die bij Esri's Location Platform worden geleverd. Van risicoanalyse in de toeleveringsketen tot het modelleren van potentiële verliezen in verzekeringen, het inschatten van overstromingen of proberen te zien of mijn 4th<\/SUP> July-barbecue in het water valt,
Er zijn veel plaatsen om te beginnen en bronnen om je op weg te helpen, dus neem de tijd om ArcGIS Online te verkennen, je weet nooit wat je zult vinden.<\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.