<\/HEAD>
Attribuutregels werden geïntroduceerd aan de GIS-gemeenschap in januari 2019 met de release van ArcGIS Pro 2.3 en ArcGIS Enterprise 10.7. De focus lag en ligt nog steeds op het verbeteren van de datakwaliteit en het verminderen van foutieve gegevensinvoer. Terwijl Geodatabase Domains dit doen via keuzelijsten en validatie via bereikdomeinen, is er niets dat een editor ervan weerhoudt om de verkeerde waarde te kiezen. Ook koppelen veel DOT's informatie aan hun asset-inventaris zoals de county, District, Maintenance Region en andere administratieve grenzen. Veel DOT's doen dit zelfs via nabewerking. <\/P>
<\/P>
Wat als er een manier was om dit in realtime te doen terwijl een Editor een nieuw object maakt of zelfs een bestaand object verplaatst of de attributen bijwerkt. Ik presenteer u Attribuutregels. De attribuutregels zijn ontworpen om 3 soorten workflows te ondersteunen. <\/P>
- Automatische invulling van attributen.<\/LI>
- Uitvoeren van QA-controles op bestaande objecten.<\/LI>
- Beperken van ongeldige bewerkingen.<\/LI><\/OL>
<\/P>
Ze worden toegepast op uw gegevens die zich bevinden in een Enterprise Geodatabase en zijn gewoon een ander complex gedrag zoals domeinen en subtypes. Ze ondersteunen twee workflows die evaluatie bij bewerkingsoperaties omvatten met behulp van onmiddellijke berekeningen om een attribuut dynamisch in te vullen of ze kunnen worden gebruikt als een beperking om toegestane waarden te specificeren. De tweede workflow die ze ondersteunen is evaluatie van gegevens door een validatieservice waarmee de gebruiker ze kan toepassen op een batchberekening om attributen in te vullen en validatie om bestaande gegevens te valideren.<\/P>
<\/P>
Attribuutregels stellen u in staat om de data slim te maken, zodat de editor niet per se hoeft te weten waar ze zich bevinden wanneer ze een brug bewerken. Zolang ze het brugpunt maken, kunnen Attribuutregels bijvoorbeeld het brugpunt kruisen met een county en de naam van de county ophalen en invoegen in het county-naamveld op de bruglaag. Dus zolang u weet wat de gezaghebbende gegevensbronnen zijn met behulp van arcade-expressies, kunt u uw data slim maken.<\/P>
<\/P>
Het beste deel hiervan is dat waar u ook bewerkingen uitvoert, in Pro, Web App Builder, Event Editor, Survey123, Collector of elke andere app die bewerken ondersteunt, zal de database altijd uw attribuutregels respecteren en toepassen ongeacht de client die de bewerking uitvoert.<\/P>
<\/P>
Hier is een video die ik heb samengesteld om te illustreren hoe het werkt. In de komende maanden zal ik deze blog bijwerken met video's over Beperkingen en Validatieregels. Om het aantrekkelijker te maken heb ik ook alle arcade-expressies toegevoegd die ik in de video gebruikte om u een voorsprong te geven bij uw eigen inspanningen om Attribuutregels te implementeren. Hier is ook een mooi artikel in de help <\/A>en een diepgaandere video dan die van mij over Attribuutregels van de 2019 Developer Summit<\/A>.<\/P><\/P>
https:\/\/players.brightcove.net\/6161463677001\/default_default\/index.html?videoId=6162690674001