<\/HEAD>
Esri geografisch informatiesysteem (GIS) technologie ondersteunt de planningsfase van de inlichtingen cyclus met hulpmiddelen die u helpen de gegevensverzamelingsvereisten te begrijpen voor de huidige en geplande inzet van middelen. ArcGIS biedt een multi-intelligence omgeving voor geïntegreerde verzameling over alle vijf inlichtingen disciplines. GIS zou het centrum van uw inlichtingen cyclus moeten zijn,<\/SPAN> ongeacht welke "INT" u interesseert. Om slechts een deel van de kracht van ArcGIS te illustreren, gaan we kijken naar Fase 1: Planning en Richting, zoals het specifiek betrekking heeft op fundamentele georuimtelijke inlichtingen (GEOINT)<\/SPAN>.<\/P>Planning en richting worden uitgevoerd via deze hoofdverantwoordelijkheden:
Identificeren van inlichtingenvereisten
Prioriteren van inlichtingenvereisten
Valideren van de vereisten
Vertalen van vereisten naar meetbare of verzamelbare items
Voorbereiden van verzamelplannen
Uitgeven van verzoeken om informatie (RFIs)
Beslissen over een verspreidingsmedium<\/P>ArcGIS creëert het ultieme voordeel door u de kracht te geven om de moeilijkste vragen te beantwoorden:
Hoe weet ik waar ik moet beginnen?
Hoe zorg ik ervoor dat wat ik verzamel tijdig en relevant is?
Hoe kan ik mijn team helpen samen te werken zodat inspanningen niet worden gedupliceerd?
Hoe kan ik effectief de inlichtingen verspreiden die het team heeft verzameld?<\/P>GIS als een Systeem van Registratie<\/STRONG><\/P>Het gebruik van GIS als een compleet systeem van registratie stelt u in staat deze vragen efficiBter te beantwoorden:
Welke datasets heb ik?
Waar bevinden ze zich?
Hoe actueel zijn ze?
Veel instanties zien GIS als een analyse- of kaartproductietool, en terecht. Maar ik wil dat u begint te denken aan GIS als een systeem van registratie013 een volledig elektronisch en doorzoekbaar systeem dat u snel bovenstaande vragen laat beantwoorden. De afbeelding hieronder vertegenwoordigt de data holdings bij veel instanties. Er is veel data013 verspreid over verschillende datasets013 en het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om er enige echte waarde uit te halen.<\/P>
<\/P><\/P>Om dit punt verder te illustreren, wil ik een anekdote delen. Mijn rol als datamanager was het verzamelen, organiseren en dedupliceren van de data holdings van een klant. De klant was een technologisch onderlegde instantie, dus toen mij werd verteld "het zit allemaal in schoenendozen," nam ik aan dat dat op zijn slechtst op een harde schijf betekende. De volgende ochtend liep ik binnen bij een grote kartonnen doos vol schoenendozen met cd's, dvd's en enkele harde schijven! Het bleek dat het gezegde letterlijk genomen moest worden. Deze doos was het systeem van registratie van de instantie.
Onze oplossing was om ArcGIS te gebruiken als het systeem van registratie en de data holdings ruimtelijk te organiseren. Terwijl elke dataset werd gecatalogiseerd, werd deze afgestempeld volgens de grenzen en ingevoerd in een database. De grenzen werden ook bijgewerkt met attributie; dus met één klik wisten we wat we hadden, waar het was, wanneer het was verzameld en hoeveel we hadden. De illustratie hieronder gebruikt hexbins als een abstractie van het concept ruimtelijke catalogisering. Ongeacht welke grenzen u kiest te gebruiken, is het resultaat kwantificeerbare, doorzoekbare en bruikbare informatie.<\/P>
<\/P>Het is nu veel gemakkelijker om richting te geven aan de planningsfase, aangezien onze aanbevelingen worden ondersteund door gekwantificeerde data. Nu ons systeem van registratie is opgezet, laten we zien hoe datzelfde systeem kan worden gebruikt als planningshulpmiddel.<\/P>
GIS als Verzamelplanningshulpmiddel<\/STRONG>
Het benutten van uw GIS geeft u krachtige mogelijkheden:
Query uw data holdings
Visualiseer uw data
Voeg metadata toe om duidelijk de actualiteit en autoriteitsniveau van de data holdings aan te geven
Definieer duidelijk uw interessegebied (AOI)
Hoe helpen deze mogelijkheden ons in dit scenario? De planningscyclus begint met begrijpen wat u heeft. Door gebruik te maken van de query-mogelijkheden in uw GIS kunt u gemakkelijk vinden waar u data heeft en die data vervolgens op de kaart plaatsen zodat u precies weet hoeveel dekking u heeft. De metadata geassocieerd met de data holdings is ook doorzoekbaar, zodat u kunt bepalen welke gebieden holdings hebben die ververst moeten worden. U kunt ook data integreren uit andere bronnen, zoals conflictdatabases, om uw interessegebied nauwkeurig af te bakenen. Uw AOI is niet zomaar een vermoeden; het wordt ondersteund door data en onderzoek. Dit kan veel betekenen bij het verkrijgen van financiering voor uw operatie en het bieden van rechtvaardiging aan uw besluitvormers.<\/P>
Conclusie<\/STRONG>
In dit bericht zien we hoe ArcGIS als platform u de kracht geeft om vele vereisten uit fase 1 te voltooien013 allemaal binnen één enkel systeem. U kunt uw inlichtingenvereisten identificeren en prioriteren door uw uiteenlopende datasets samen te voegen en de data te bevragen om te begrijpen welke het meest aan vernieuwing toe is. Het valideren van deze vereisten via visualisatietechnieken om gaten in uw datasets te zien geeft u een nieuw perspectief op de data holdings, en verdere rechtvaardiging waar verzamelinspanningen moeten worden ingezet. U vertaalt deze vereisten vervolgens naar specifieke gebieden voor verzameling en genereert verzamelplannen gebaseerd op geografische grenzen uit de echte wereld. In een toekomstig bericht zullen we zien hoe hetzelfde systeem kan worden gebruikt om RFIs te genereren en erop te reageren en het voorkeursverspreidingssysteem kan worden.<\/P><\/BODY><\/HTML>