<\/HEAD>
Nieuwe ruimtelijke analysemogelijkheden in Insights voor ArcGIS helpen Departments of Transportation om wegen veiliger te maken. Hier zal ik een workflow illustreren voor het analyseren van voertuigbotsingsgegevens nabij scholen in Portland, Oregon. Omdat Insights voor ArcGIS er helemaal op gericht is om u te helpen vragen te stellen en te beantwoorden over uw gegevens, stelde ik een veiligheidsvraag. Ik wilde zien waar ernstige ongevallen hebben plaatsgevonden nabij scholen in Portland. Ik was vooral geïnteresseerd in het begrijpen hoe de dag van de week of de aangegeven snelheidslimiet mogelijk een factor was bij het ongeval. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Om deze vraag te beantwoorden, begon ik met het toevoegen van Oregon crashes, Schools en Metropolitan Planning Organization (MPO)<\/SPAN>-grenzen aan een Workbook in Insights voor ArcGIS. Dit geeft me drie kaarten (gegevensweergavegebieden) in Insights voor ArcGIS.<\/SPAN> <\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>Om me te concentreren op het gebied van Portland, sleep ik de Portland MPO-feature van de MPO-kaart naar elk van de andere twee kaarten en kies ik ervoor om te filteren op het geselecteerde object.<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>In tegenstelling tot tabulaire tools voor data-analyse maakt Insights voor ArcGIS het gemakkelijk om ruimtelijke bewerkingen uit te voeren, zoals filteren, met de geografische gegevens van uw data. Vanaf hier open ik de attributentabel van de crashes en maak ik een nieuwe kolom aan om CrashSeverity op te slaan.<\/P>
<\/P>Mijn formule voor crashernst is (Totaal Doden * 5) + (Totaal Ernstige Verwondingen * 4) + (Totaal Matige Verwondingen * 3) + (Totaal Kleine Verwondingen * 2). Dit is een formule die ik heb bedacht om ongevallen te wegen op basis van de ernst van de verwondingen. Deze berekende velden zijn krachtig omdat ze de onderliggende gegevens niet veranderen. De formule bestaat binnen de context van het Workbook zodat u vrij bent om elke berekening toe te voegen die u wilt om u te helpen uw gegevens te analyseren.<\/P>Op dit punt kan ik mijn crashes filteren op alleen die met een CrashSeverity van 10 of hoger en kan ik die crashes weergeven als een heatmap.<\/P>
<\/P>Aangezien straten de plekken zijn waar ongevallen plaatsvinden, kan ik de straat prominenter maken door over te schakelen naar de Streets basemap.<\/P>
<\/P>Aangezien ik alleen geïnteresseerd ben in ernstige ongevallen nabij scholen, is de volgende stap het bufferen van de scholen.<\/P>
<\/P>Met Insights voor ArcGIS heeft u toegang tot enkele van de meest gebruikte ruimtelijke analysetools zoals buffer. Met een buffer kunt u ook uw gegevens verrijken met alle demografische gegevens van Esri. Bijvoorbeeld, u zou informatie kunnen vinden over welke gebieden de meeste kinderen hebben die mogelijk naar school lopen. <\/SPAN><\/P>Na het maken van een kwart-mijl buffer rond de scholen, kan ik de bufferlaag naar de crashkaart slepen om de crashes te filteren op gebieden nabij scholen. (Ik had ook rij- of loopafstandbuffers kunnen gebruiken.)<\/P>
<\/P>Merk op hoe de heatmap nu verandert om een ander ruimtelijk patroon te tonen. Het simpelweg zien van deze resultaten terwijl u werkt kan u helpen begrijpen wat de data probeert te vertellen. Om de dag van de week of aangegeven snelheidslimiet te zien, sleep ik die kolommen uit de dataset naar de pagina en maak nieuwe grafiekkaarten aan.<\/P>
<\/P>Terwijl ik deze analysepagina bouw, houdt Insights voor ArcGIS al mijn werk bij. Op elk moment kan ik overschakelen naar een Analyseweergave die een model toont van alle taken. Bij sommige taken kunt u zelfs hun eigenschappen wijzigen. Bijvoorbeeld, met de buffertool kan ik besluiten om de afstand van de buffer aan te passen naar een halve mijl.<\/P>
<\/P>Zodra ik deze wijziging doorvoer, worden alle downstream-processen geactiveerd en worden mijn kaarten bijgewerkt met een andere ruimtelijke verdeling.<\/P>
<\/P>Nu kan ik op de grafieken klikken om te begrijpen hoe de locatie van ongevallen verandert op basis van de dag van de week of de aangegeven snelheid. Bijvoorbeeld, ik klikte op de balk voor donderdag en de kaart wordt bijgewerkt om me te laten zien waar die ongevallen plaatsvonden.<\/P>
Op dit punt kan ik met deze pagina interacteren om een beter begrip te krijgen van deze crashgegevens. Zoals u kunt zien zijn er enkele zeer specifieke hotspots op de kaart die niet duidelijk waren bij het bekijken van alleen de oorspronkelijke crashpunten. Vanaf hier kunnen verschillende business units binnen een DOT hun expertise toepassen bij het interpreteren van de resultaten. Veiligheidsingenieurs kunnen dit gebruiken om hun inspanningen te richten op die gebieden waar veiligheidsmaatregelen, zoals vangrails, het grootste effect zullen hebben. Of planners kunnen deze analyse gebruiken voor meer langetermijnverbeteringen aan corridors. Daarom is het zo belangrijk om deze pagina's te delen. Ik kan deze pagina nemen en delen met anderen binnen of buiten mijn organisatie. Een geweldige manier om Insights voor ArcGIS-pagina's te delen is via een story map. Hier is een voorbeeld van de Portland crashanalyse binnen een story map.<\\/p>
<\\/p>
U kunt deze story map hier openen: http:\/\\/esridot.maps.arcgis.com\\/apps\\/MapJournal\\/index.html?appid=3541bbad9465437bbf22118a0051321d<\\/a> <\\/p> Nu hebben mijn belanghebbenden alle resultaten van mijn analyse samen met ondersteunende gegevens en processen die ik heb gebruikt om die resultaten te bereiken.<\\/p>
Ik hoop dat dit voorbeeld u wat ideeën geeft over hoe u Insights voor ArcGIS kunt gebruiken om uw gegevens beter te begrijpen en die gegevens kunt gebruiken om betere beslissingen te nemen. Als u dit zelf wilt proberen, kwamen de MPO-grens en Crash-locatiegegevens die ik gebruikte voor deze demo van de Oregon DOT ftp-site:
ftp:\/\\/ftp.odot.state.or.us\\/tdb\\/trandata\\/GIS_data\\/<\\/a>. De schoollocaties zijn hier te vinden in ArcGIS Online: http:\/\\geo.maps.arcgis.com\\/home\\/item.html?id=e6dac82b2dbc4cbabebe0778d57efe6e<\\/a>. <\\/p> <\\/BODY> <\\/HTML>