<\/HEAD>
Ik heb een softwareproduct van een derde partij (van Innovyze) dat een ArcMap-licentie gebruikt om kaartinformatie weer te geven in het kaartvenster (GeoPlan). Ik wil wat basiskaartmateriaal binnenhalen dat wordt gepubliceerd als een WMS-service. Hiervoor moet ik een ArcGIS-laagbestand maken en dit laagbestand vervolgens gebruiken binnen het softwareproduct van de derde partij.<\/P>
Het probleem is dat ik wil dat het laagbestand in de Irish Grid-projectie is (zodat het overeenkomt met mijn assetgegevens), maar standaard wordt het laagbestand opgeslagen in de GCS_WGS_1984-projectie, waardoor er bij het laden in de software van de derde partij een verschuiving optreedt in hoe de basiskaart wordt weergegeven, vergeleken met mijn assetgegevens..<\/P>
De WMS-basiskaartservice ondersteunt zowel GCS_WGS_1984 als Irish Grid-projecties, en binnen ArcMap desktop kan ik 'Coördinatensysteem wijzigen' zodat mijn basiskaart wordt gereprojecteerd naar Irish Grid - de projectie van het gegevensframe is ingesteld op Irish Grid, maar de WMS-service is nog steeds ingesteld op GCS_WGS_1984. Wanneer ik de WMS-service opsla als een laagbestand en dit laagbestand vervolgens in een nieuwe ArcMap-sessie laad, wordt het gegevensframe standaard weer ingesteld op GCS_WGS_1984.<\/P>
<\/P>
V1: Is het verplicht dat WMS-services worden gepubliceerd met GCS_WGS_1984 als standaardprojectie? (Als Irish Grid de standaardprojectie was, zou mijn laagbestand mogelijk goed werken in de software van de derde partij).<\/P>
<\/P>
V2: Uitgaande van het feit dat GCS_WGS_1984 de standaardprojectie moet zijn, is er dan een manier om een laagbestand op te slaan zodat wanneer het laagbestand in een nieuwe ArcMap-sessie wordt geladen, het gegevensframe wordt ingesteld op Irish Grid (wat een van de ondersteunde projecties is in de basiskaart WMS-service).<\/P>
<\/P>
Ik ben dankbaar voor elk advies.<\/P><\/BODY><\/HTML>