Ik wil graag wat feedback geven over de documentatieconfiguratie van Event Editor, met name de documentatie met betrekking tot het aanpassen van het config.json-bestand voor daadwerkelijk gebruik. Hoewel ik erin geslaagd ben om de Event Editor zonder al te veel moeite aan de praat te krijgen, komt dat vooral doordat ik al redelijk bekend ben met de werking en het beheer van ArcGIS Server en Portal. Zonder die eerdere ervaring geloof ik niet dat ik Event Editor succesvol had kunnen configureren met de beschikbare documentatie.
De documentatie voor het aanpassen van het config.json-bestand (Event Editor webapplicatie configureren) schiet vooral tekort in het bieden van nuttige details en voorbeelden voor Portal-implementaties. Ik doe nederig de volgende specifieke suggesties:
- Eigenschap: webmap - Het voorbeeld rwc.json webmap-configuratiebestand is bijna waardeloos. De documentatie voor dit bestand zou elk element van het .json webmap-bestand in detail moeten uitleggen. De documentatie moet uitleggen hoe gebruikers webmap-URL's en andere relevante eigenschappen op ArcGIS Server kunnen verkrijgen, evenals hoe ze hetzelfde kunnen doen voor basemap-laagelementen in ArcGIS Online. Schermafbeeldingen moeten worden toegevoegd.
- Eigenschap: geometryServiceUrl - De documentatie moet gebruikers vertellen hoe ze de URL voor de geometry service op ArcGIS Server kunnen vinden, met passende schermafbeeldingen.
- Eigenschap: proxyUrl - De gegeven link leidt de gebruiker naar de algemene ArcGIS Server JavaScript API 3.x documentatie startpagina - het verwijst niet naar een onderwerp dat relevant is voor deze eigenschap.
- Eigenschap: security: portalAppId - Er zou een link moeten zijn naar het onderwerp over het verkrijgen van de Portal App ID voor de geregistreerde webapplicatie (Portal voor ArcGIS of ArcGIS Online configureren voor Event Editor), evenals een bespreking van waarom dit belangrijk is vanuit een beveiligingsperspectief.
De bovenstaande suggesties moeten worden gezien als minimale verbeteringen; ze helpen gebruikers om Event Editor redelijk veilig aan de praat te krijgen in een Portal-implementatie, maar niet veel meer. Het zou erg nuttig zijn om gebruikers een stapsgewijze configuratie-overzicht te bieden; misschien is een stroomdiagram met ingebedde links geschikt. Een tutorialvideo zou ook zeer nuttig kunnen zijn. Over het algemeen lijkt de documentatie gericht op iemand die al weet hoe hij de configuratie moet doen, en alleen een referentiedocument nodig heeft. Het lijkt niet gericht op beginnende APR-gebruikers, laat staan op gebruikers die nieuw zijn in Portal en ArcGIS Server beheer. Als het doel is om brede adoptie van APR te bevorderen, helpt de bestaande documentatie daar niet veel bij.