<\/HEAD>
Ik begin met het proces om onze lokale overheidscadastergegevens over te zetten naar een topologisch schone perceellaag met behulp van ArcGIS. Ik ben op het punt waar ik de gegevens wil opschonen en klaar wil maken voor migratie. We slaan momenteel gegevens op in twee feature classes: een lijn-feature class voor het tekenen van de geregistreerde plannen en een polygon-feature class, opgebouwd uit die lijnen, die de perceelvormen bevat. Het slechte nieuws is dat op een gegeven moment in het verleden veel van de booggegevens zijn omgezet van een echte boog naar multisegmentlijnen:<\/P>
<\/P>
Voorbeeld van een perceel gemaakt van de multisegmentlijnen in plaats van bogen.<\/SPAN><\/P><\/P>Het goede nieuws is dat deze lijnen de gegevens bevatten die nodig zijn om de boog te reconstrueren:<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P> Attributentabel voor de lijnen - De meeste lijnen en bogen (eigenlijk multisegmentlijnen) zijn hun eigen individuele feature en bevatten de booggegevens.<\/SPAN><\/P><\/P>Ik heb tools\/add-ins gebruikt om de bogen opnieuw te creëren alleen op basis van de lijngeometriegegevens, maar de resulterende passing is niet goed.<\/P>Mijn vraag is dit: Kunnen deze bogen worden gereconstrueerd uit de gegevens die in de attributentabel staan? <\/STRONG>Kan ik bogen tekenen met arcpy? Ik heb niets kunnen vinden dat suggereert dat dat kan. Ga ik hier misschien verkeerd mee om? Geoprocessing-tools, python-oplossingsideeën.. alles is welkom.<\/P>Ik heb deze vraag ook gesteld op StackExchange - GIS<\/A> maar zonder succes.<\/P>Ben Van Kesteren<\/A><\/P><\/BODY><\/HTML>