Hallo,<\/P>
<\/P>
het zou geweldig zijn als u mij kunt helpen met een probleem met Geoportal \/ de GeoportalSearch-widget.<\/P>
De korte vraag is:<\/STRONG> Hoe kan ik de URL's achter de "Details" en "Metadata" links in de GeoportalSearch-widget aanpassen die ik gebruik binnen mijn Web AppBuilder-applicatie voor de Esri Geoportal Server?<\/P><\/P>De lange uitleg is hier:<\/STRONG><\/P><\/P>Ik heb Esri Geoportal Server opgezet op mijn eigen Windows 2012-server en heb de standaard kaartviewer (flex viewer) vervangen door een aangepaste Web AppBuilder-applicatie die wordt gepubliceerd op IIS 8 (\/wwwroot\/mapviewer). Ik heb ook de GeoportalSearch-widget<\/A> toegevoegd aan mijn Web AppBuilder-applicatie zoals beschreven hier<\/A>. Tot nu toe werkt alles prima... Ik kan de metadata-catalogus in mijn kaartviewer doorzoeken met behulp van de GeoportalSearch-widget.<\/P><\/P>Echter, ik wilde dat mijn Geoportal toegankelijk zou zijn op de standaard HTTP-poort 80 in plaats van de tomcat-poort 8080. Dus heb ik een reverse proxy-server opgezet met Application Request Routing en URL Rewrite zoals beschreven hier<\/A>. Mijn reguliere expressie voor de inkomende regel is (geoportal.+) en mijn rewrite-URL is http:\/\/[myserver]:8080\/{R:0}<\/A><\/STRONG>. Ook dit werkte, dat wil zeggen, nu kan ik mijn geoportal bereiken door te typen http:\/\/myserver\/geoportal\/catalog\/main\/home.page<\/A><\/STRONG>, bladeren naar verschillende sites en zoeken in de catalogus zonder het :8080 poortnummer in de URL te zien.<\/P><\/P>Het enige probleem is dat wanneer ik mijn aangepaste kaartviewer (de Web AppBuilder-applicatie) start, zoek naar gegevens in de GeoportalSearch-widget en vervolgens op een van de links klik die worden weergegeven in de zoekresultaten (bijv. "Details" of "Metadata"), ik word doorgestuurd naar een URL die nog steeds poort 8080 bevat (bijv. http:\/\/[myserver]:8080\/geoportal\/catalog\/search\/resource\/details.page<\/A>?uuid=....<\/STRONG>). <\/P><\/P>Eigenlijk weet ik niet precies waar deze URL vandaan komt; waarschijnlijk wordt deze ergens binnen de widget-code opgehaald. Ik moet uitvinden hoe ik het :8080 in die URL's kan verwijderen, omdat het toch wordt herschreven naar 8080 door de reverse proxy, en gebruikers van buitenaf kunnen de URL niet openen als deze poort 8080 bevat.<\/P> Of is er een alternatief om de URL's aan te passen? Ik heb al geprobeerd een nieuwe proxy te configureren die URL's die 8080 bevatten omleidt naar dezelfde URL zonder 8080 (die dan natuurlijk weer via de andere proxy gaat...), maar dat werkt niet. Ik ben vrij nieuw in het werken met proxies (en met Geoportal Server zelf), dus ik hoop dat iemand kan helpen.<\/P><\/P>Dank u!<\/P><\/P>Claudia<\/P><\/BODY><\/HTML>
Echter, ik wilde dat mijn Geoportal toegankelijk zou zijn op de standaard HTTP-poort 80 in plaats van de tomcat-poort 8080. Dus heb ik een reverse proxy-server opgezet met Application Request Routing en URL Rewrite zoals beschreven
Het enige probleem is dat wanneer ik mijn aangepaste kaartviewer (de Web AppBuilder-applicatie) start, zoek naar gegevens in de GeoportalSearch-widget en vervolgens op een van de links klik die worden weergegeven in de zoekresultaten (bijv. "Details" of "Metadata"), ik word doorgestuurd naar een URL die nog steeds poort 8080 bevat (bijv.
Eigenlijk weet ik niet precies waar deze URL vandaan komt; waarschijnlijk wordt deze ergens binnen de widget-code opgehaald. Ik moet uitvinden hoe ik het :8080 in die URL's kan verwijderen, omdat het toch wordt herschreven naar 8080 door de reverse proxy, en gebruikers van buitenaf kunnen de URL niet openen als deze poort 8080 bevat.<\/P>
Of is er een alternatief om de URL's aan te passen? Ik heb al geprobeerd een nieuwe proxy te configureren die URL's die 8080 bevatten omleidt naar dezelfde URL zonder 8080 (die dan natuurlijk weer via de andere proxy gaat...), maar dat werkt niet. Ik ben vrij nieuw in het werken met proxies (en met Geoportal Server zelf), dus ik hoop dat iemand kan helpen.<\/P>
Dank u!<\/P>
Claudia<\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.