<\/HEAD>
Hallo, ik heb moeite om veel hoge resolutie polygonen te vereenvoudigen tot iets dat enigszins esthetisch aantrekkelijk is voor een kaart op kleine schaal.<\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Ik probeer specifiek polygonen van de US National Forests er esthetisch aantrekkelijker uit te laten zien op nationale schaal (ongeveer 1:6.000.000 of 1:10.000.000). Het probleem is dat de data die de US Forest Service levert extreem hoge resolutie heeft en er zijn veel kleine kuilen en gaten in de nationale bossen evenals ingewikkelde gezaagde randen.<\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Ik heb verschillende tools en combinaties geprobeerd (smooth polygon, simplify polygon, aggregate polygons), en geen geeft echt een goed resultaat. Alle laten ze talloze kuilen en gaten in de polygonen achter. Zie hieronder voor enkele voorbeeldscreenshots.<\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Ik begrijp dat ik waarschijnlijk meerdere tools moet combineren om een mooi resultaat te bereiken, maar ik vroeg me af of iemand suggesties had over hoe dit aan te pakken. Ook is het belangrijk op te merken dat veel polygonen grenzen delen. Indien mogelijk zou ik graag willen dat gedeelde grenzen op dezelfde manier worden vereenvoudigd zodat het eindresultaat identiek eenvoudige gedeelde grenzen heeft tussen dezelfde polygonen. (Ik geloof dat dit concept topologie behouden is?)<\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Bedankt voor de hulp!<\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>Ruwe nationale bosdata. Veel hogere resolutie dan nodig is.<\/P> <\/SPAN> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN>
<\/SPAN> <\/SPAN>