<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
Ik werk voor het Department of Transportation in Pennsylvania. Ik was verrast toen ik bij PennDOT kwam dat de meerderheid van de GIS-gebruikers niet vertrouwd was met ArcMap. Meestal gebruiken ze GeoMedia en andere "in-house" programma's (Maintenance IQ) die heel goed werken met Lineaire Referentiëring. Deze programma's integreren met de databases en spreadsheets van de supervisor en verbinden snel en relatief eenvoudig met kaarten. PennDOT gebruikt Lijnsegmenten, en segmentverschuivingen (zowel aan het begin van het segment als een andere verschuiving aan het einde, om bijvoorbeeld een Wegwerkzaamheden route vast te stellen, zoals asfalteren of schouderfrezen).<\/P>
<\/P>
Er lijkt geen snelle en gemakkelijke manier te zijn om een spreadsheet met deze segmenten en verschuivingen te nemen en deze te integreren in een kaart in ArcMap met State Roads shapefiles. De "Make Route Event Layer" in ArcTools heeft niet genoeg opties om een route correct te maken op basis van de Beginning Offset en End Offset. Het accepteert het State Route Number niet als een acceptabel veld als het "Route identifier" veld. Daarna is het onmogelijk om Seg_Beg te kiezen als "from" en Seg_End als "to". Bovendien heeft het geen optie voor twee aparte Offsets.<\/P>
<\/P>
Ik ben niet erg vertrouwd met Lineaire Referentiëring, dus misschien doe ik het verkeerd. In mijn vorige baan gebruikte ik uitsluitend x,y coördinaten. Niet zeker of iemand kan helpen of me in de juiste richting kan wijzen. Ik kan echter echt niet instappen in een grote, complexe oplossing. Als het niet simpel en snel is, zal het niet gebeuren. (3rd party software? Work around?)<\/P><\/BODY><\/HTML>