Ik moet een cirkel gebruiken om punten te selecteren, maar ik moet identificeren welke punten zich in de NO, ZO, ZW, NW kwadranten van de cirkel bevinden. Aangezien mijn cirkel wordt gemaakt door Lat/Long en een Radius, waarbij de Radius in meters is, hoe kan ik een lijn tekenen om deze in kwarten te verdelen?
Mijn gedachte was eerst de punten te selecteren met de cirkel, daarna 4 vierkanten (kwadranten) te maken en deze te gebruiken om verder de punten binnen de cirkel te selecteren. Het blijkt echter dat je lat/longs nodig hebt om een vierkant te tekenen en ik zou moeten uitzoeken hoe ik de Min/Max waarden krijg voor een vierkant dat zoveel meter breed is. Ten slotte zou ik voor de kaartgrafiek het vak moeten knippen met behulp van de cirkel.
Mijn tweede optie was 4 arrays te maken (NO,ZO, ZW, NW) en gewoon te controleren of ze ten noorden en oosten van het middelpunt van de cirkel liggen, enzovoort, en ze dan in de juiste array plaatsen, waarna ik ze zou symboliseren met verschillende kleuren op basis van arraywaarden.
Heeft iemand gedachten, ideeën, links of codevoorbeelden?