<\/HEAD>
Ik heb een geometrisch netwerk dat sanitary laterals bevat die verbonden zijn met sanitary mains. De uiteinden van sommige laterals (stroomafwaarts) zijn niet vastgeklikt aan de mains. Geen van de beginpunten van de laterals (stroomopwaarts) is vastgeklikt aan iets binnen het geometrische netwerk. Idealiter beginnen de laterals aan de rand van de perceelsgegevens (hoewel dit hoogstens onregelmatig is) en verbinden ze vervolgens met de sanitary main waarbij de stroomrichting naar de main wordt weergegeven.<\/P>
<\/P>
Ik probeer een oplossing te vinden om alle niet-verbonden laterals vast te klikken aan de dichtstbijzijnde sanitary main en daarna de resultaten te verifiëren.<\/P>
<\/P>
Tot nu toe heb ik het volgende bedacht:<\/P>
<\/P>
- Verwijder het geometrische netwerk,<\/LI>
- Voer de Snap-tool uit met een redelijke snap-tolerantie,<\/LI>
- Maak een topologie met de regel 1 mag geen dangles hebben7 en gebruik de Error Inspector op de topologiebalk om handmatig die te snappen die buiten de tolerantie van de Snap-tool vallen,<\/LI>
- Bouw het Geometrische Netwerk opnieuw op.<\/LI><\/OL>
<\/P>
Ik ondervind enige moeilijkheden met deze workflow, dus ik ben op zoek naar suggesties of tips om deze te verbeteren.<\/P>
<\/P>
Aangezien het beginpunt (stroomopwaarts) van de lateral niet vastgeklikt is aan iets binnen het netwerk, betekent dit dat elke lateral de dangle-topologieregel zal breken. Dit is een zeer grote dataset, dus wanneer ik de topologie valideer, ontvang ik fout-id: 220 (er zijn in feite te veel fouten).<\/P>
<\/P>
Ik heb geprobeerd kleinere gebieden te valideren en had succes. Toch moet ik elk beginpunt als uitzondering op de topologie markeren.<\/P>
<\/P>
Ik heb een afbeelding bijgevoegd van hoe het probleem met de laterals er meestal uitziet. <\/P>
<\/P>
Ik weet niet zeker of ik dit vanuit een verkeerde hoek ben benaderd, maar alle hulp wordt gewaardeerd. Dank u.<\/P>
<\/P>
Ik werk met ArcGIS 10.2.2.<\/P><\/BODY><\/HTML>