<\/HEAD>
Ik ben een GIS-manager bij een middelgrote districtraad in Nieuw-Zeeland. We hebben een organisatie van ongeveer 500 mensen, en een fulltime corporate GIS-team van 4 inclusief mijzelf: 2 analisten, 1 ontwikkelaar en 1 manager. Er zijn 8 - 12 GIS-technici verspreid over de rest van de organisatie die verantwoordelijk zijn voor het beheer van data-inhoud.<\/P>
<\/P>
We hebben recentelijk (met succes!) ArcGIS Enterprise 10.7.1 geïmplementeerd na een upgrade van ArcGIS Server 10.3.1. De harde, koude realiteit is dat er veel meer te beheren is dan vroeger. Ons plan van aanpak is geweest om ons corporate GIS-team (inclusief mijzelf) volledig op de hoogte te brengen van alle voeding, verzorging en probleemoplossing. We komen erdoorheen, maar het is een enorme klus geweest. Iedereen verandert in ArcGIS Enterprise Green Berets!<\/P>
<\/P>
Mijn vraag is deze - binnen overheidsorganisaties, moest de GIS Team-structuur veranderen om ArcGIS Enterprise te ondersteunen? Ik zie zeker de noodzaak voor een GIS Server Administrator - hetzij als een fulltime functie of iemand ingebed in de bredere IT-afdeling. Ik ben benieuwd naar het perspectief van anderen die hetzelfde doen.<\/P>
Groeten.<\/P>
-Jake.<\/P><\/BODY><\/HTML>