<\/HEAD>
Ik heb twee polyline shapefiles van rivieren, waarvan elk segmenten toont die een bepaald niveau van vervuiling hebben. De eerste shapefile toont vervuilde segmenten als groen en de tweede toont vervuilde segmenten als blauw in de afbeelding hieronder. Er zijn twee shapefiles omdat elk een ander type vervuiling toont, maar voor mijn doeleinden is het type vervuiling niet van belang. Ik ben alleen geïnteresseerd in of een rivier 'vervuild' of 'niet vervuild' is.<\/P>
Zoals te zien is, zijn sommige riviersegmenten samenvallend, terwijl andere dat niet zijn. Ik wil graag een enkele shapefile maken van deze twee die alleen 'vervuilde' riviersegmenten toont, ongeacht het type vervuiling. Uiteindelijk wil ik de 'totale lengte van vervuilde rivieren' binnen een bepaald gebied berekenen zonder rekening te houden met het type vervuiling, maar ik ben vooral bezorgd om 'dubbele telling' te vermijden voor die riviersegmenten die samenvallen (d.w.z. segmenten die als 'vervuild' worden weergegeven in beide shapefiles).<\/P>
Kan iemand de beste methode in ArcGIS voorstellen om deze enkele shapefile van 'vervuilde rivieren' te maken terwijl dubbele telling wordt vermeden? Ik gebruik versie 10.3.<\/P>
<\/P>
Hartelijk dank - ik waardeer alle adviezen hier zeer.<\/P>
<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>