<\/HEAD>
Hallo iedereen,<\/P>
Mijn eerste bericht. Ik ben een student die GIS leert en probeert het te gebruiken voor een project dat ik wil uitvoeren. Het gaat om het in kaart brengen van veel onregelmatige veelhoeken (een paar duizend). Ik moet in staat zijn om de lengte en breedte van de veelhoeken te extraheren om mee te beginnen. Ik weet dat ik een lengte kan krijgen met geometry en deze dan door 2 kan delen om de gemiddelde lengte te krijgen.<\/P>
Ik heb veel onderzoek online gedaan en geprobeerd de bounding containers tool uit data management te gebruiken. Ik gebruik ArcGIS 10.4 voor Desktop. Ik weet echter niet zeker of ik correcte gegevens krijg door het gebruik van de tool.<\/P>
Ik heb gekozen voor rectangle by width, maar wanneer ik het uitvoer krijg ik alleen af en toe gegevens in het MGB Width veld, soms heeft het wat data of is het nul. Er zijn ongeveer 440 veelhoeken in de eerste tabel. Bijgevoegd zijn afbeeldingen van de veelhoeken en een voorbeeld van de tabeluitvoer.<\/P>
<\/P>
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd want ik ben nu ten einde raad. Ik moet gewoon nauwkeurig de lengte en breedte van de veelhoeken krijgen. Ik zal dit nog 17 keer moeten doen voor verschillende aantallen veelhoeken.<\/P>
<\/P>
Bedankt<\/P><\/BODY><\/HTML>