<\/HEAD>
Ik vraag me af of GTFS en Generate Service Areas tools kunnen bereiken wat ik nodig heb...<\/P>
Ik heb een dataset met X reizen met oorsprongen (O) en bestemmingen (D) met een starttijd (ST) en een eindtijd (ET).<\/P>
Ik wil weten of een openbaar vervoersnetwerk elke individuele reis kan bedienen - dus de bijbehorende transitservice moet aan het volgende criterium voldoen:<\/P>
- een bushalte hebben voor het ophalen binnen 0,25 mijl van O<\/LI>
- een bushalte hebben voor het afzetten binnen 0,25 mijl van D<\/LI>
- en de bushalte voor ophalen moet binnen +\/−5 minuten van ST zijn<\/LI>
- en de bushalte voor afzetten moet binnen +\/−5 minuten van ET zijn<\/LI><\/UL>
Als aan ALLE criteria wordt voldaan, kunnen we zeggen dat transit die individuele reis zou kunnen bedienen<\/STRONG><\/P>Als aan 1 of meer criteria niet wordt voldaan, beschouwen we dat transit de individuele reis niet bedient<\/STRONG><\/P><\/P>We moeten ook rekening houden met het aantal transit "sprongen" dat nodig is om de reis te voltooien ALS deze door transit wordt bediend - dus als de reis aan alle bovenstaande criteria voldoet, maar het gebruik van 3 verschillende transitlijnen vereist, en extra wachttijd, moeten we dat bepalen... maar hoe?<\/P><\/P>In feite probeer ik het volgende te achterhalen:<\/P>Voor elke individuele reis...<\/P>Wat zijn de kenmerken van de openbaarvervoerreis die deze zou kunnen bedienen?<\/P>-Wachttijd<\/P>-Reistijd<\/P>-Aantal gebruikte transitlijnen als er bijvoorbeeld gewisseld moet worden tussen de Blue line en Red line<\/P>-Loopafstand van oorsprong naar ophaaltransithalte<\/P>-Loopafstand van afzettransithalte naar bestemming<\/P>-Reiskosten (tarief)<\/P><\/P>Zijn er tools die dit specifiek kunnen oplossen?<\/P>De tijdsdimensie in ArcGIS-tools is waar ik het minste kennis over heb - ik weet niet zeker of dit in de solver kan worden opgenomen. <\/P><\/BODY><\/HTML>