<\/HEAD>
Ik ben aan een universiteit met een Esri campus site-licentie. De studenten gebruiken Pro, Desktop en\/of AGOL. Een student had een vraag over het delen van een aangepaste tool als een webtool.<\/P>
- Hij gebruikte Modelbuilder in ArcGIS Pro om een aangepaste tool te maken. <\/SPAN><\/LI>Hij wil deze tool opnemen in een Web App in ArcGIS Online die hij, indien mogelijk, met de wereld wil delen, of anders ten minste met een groep of de organisatie.<\/SPAN><\/LI>Hij heeft toegang tot ArcGIS Online, waarmee hij vertrouwd is, maar niet tot een Portal in ArcGIS Enterprise. We hebben geen instantie van Enterprise\/Server\/Portal die algemeen beschikbaar is voor studenten (alleen gebruikt door enkele docenten voor cursuswerk in sommige Env Sci-klassen), en ik ben persoonlijk niet bekend met die omgeving (vandaar deze vraag). Ik werk in de bibliotheek en bied algemene ondersteuning aan studenten met GIS-vragen.<\/SPAN><\/LI>Hij probeerde deze webtool te publiceren naar AGOL, maar krijgt de foutmelding "Kan webtool niet publiceren naar ArcGIS Online."

<\/SPAN>Voor zover ik weet kan zo'n webtool in het algemeen niet worden gepubliceerd naar AGOL; er lijkt geen toestemming te zijn die betrekking heeft op webtools, en hij heeft alle niet-administratieve rechten. <\/SPAN><\/LI>De vragen zijn:<\/SPAN><\/LI><\/UL>missen we iets over AGOL en webtools? <\/SPAN><\/LI>Is er zonder gebruik van Enterprise\/Server\/Portal een manier, zoals een workaround, om zo'n aangepaste tool in AGOL uit te voeren? <\/SPAN><\/LI><\/UL>De student vertelt me, "Onze voorgestelde workarounds zijn momenteel om de ArcGIS-mappen met gebruikers te delen (wat omslachtig zou zijn maar zou werken) en om een RShiny-app te maken die de tools achter de schermen zou hebben." Ik kan meer details krijgen als je dat nodig hebt.<\/SPAN><\/SPAN><\/LI><\/UL>Bedankt voor eventuele inzichten.<\/SPAN><\/P>--Mark Thomas, Duke University LIbraries<\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>