<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
<\/P>
Ik werk met een polygonenbestand en wil voor elke polygoon een gemiddelde afstandswaarde tot meerdere punten verkrijgen. Conceptueel heb ik verschillende dingen geprobeerd om dit probleem aan te pakken, zoals de Multiple Ring Buffer tool, de Point en Kernel Density tools, en de Near en Generate Near Table tools. Geen van deze benaderingen gaf het juiste resultaat. De Generate Near Table tool zou naar verluidt rekening kunnen houden met meerdere afstanden als de optie Find only closest feature (optional) niet is aangevinkt. Toch werd er in de tabel slechts één afstand per polygoon gegenereerd:<\/P>
<\/P>

<\/P>
<\/P>
De Near tool zou suboptimale resultaten geven als hij goed werkte, hoewel ik ook met deze tool enkele problemen heb. Zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding hebben sommige polygonen die duidelijk meer geïsoleerd zijn lagere afstandswaarden gekregen dan polygonen die dichter bij de punten liggen:<\/P>

Weet iemand van jullie wat ik verkeerd doe met beide Near tools of kennen jullie een betere manier om dit probleem aan te pakken?
Groeten, Rens<\/P><\/BODY><\/HTML>