<\/HEAD>
Ik was op de UC en bezocht de ESRI-CAD ondersteuningsstand. Een ESRI-medewerker stelde voor dat ik hier zou vragen...<\/P>
<\/P>
Dus, ik werk voor een vrij kleine stad die hun nieuwe gemeentelijke infrastructuurgegevens (water, riolering, straten, borden, storm, enz.) ontvangt van CAD as-built tekeningen van ingenieursbureaus die het project beheren en voor ons ontwerpen.
Via onze gemeentelijke engineeringnormen vereisen we dat ontwerpen aan ons worden ingediend in NAD83 MT State Plane, internationale voet. Dus het importeren van het .dwg-bestand is geen probleem.<\/P>
Wat het probleem is, is dat de verschillende ingenieurs die deze projecten ontwerpen meestal tot ongeveer 50 lagen hebben (sommige aan, sommige uit) en het is moeilijk dat sommige resulterende as-built tekeningen hele CAD-lagen exporteren als "new water", "new sewer", enz. Je eindigt meestal met veel CAD-lagen die een bepaald stuk infrastructuur definiëren.<\/P>
<\/P>
Daarnaast zijn er meestal andere lagen die de weergave rommelig maken - en het vinden welke welke is om uit te schakelen wordt soms een karwei.<\/P>
Als gevolg hiervan is onze huidige werkwijze om deze gegevens in onze GIS te krijgen door ze handmatig te digitaliseren vanaf de CAD-gegevens. Het is een enorme last en niet efficiënt.<\/P>
Ik wil graag weten welke andere methoden kleine (en met weinig personeel uitgeruste) gemeentelijke overheden gebruiken om dit soort gegevens in hun GIS te krijgen. Een ESRI-medewerker raadde aan om CAD "standaarden" af te dwingen zodat onze engineeringpartners hun ontwerp ten minste in een formaat indienen dat gemakkelijker te gebruiken is. Als dat zo is, zouden enkele voorbeelden daarvan of DWG-sjablonen helpen?
en dan een controle doen met data reviewer?<\/P>
Ideeën? <\/P><\/BODY><\/HTML>