<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
<\/P>
Ik hoop echt dat er iemand is die een vergelijkbaar probleem heeft als ik en\/of mij kan helpen een oplossing voor dit probleem te vinden.<\/P>
<\/P>
Ik werk voor een grote gemeente en mijn primaire rol is het creëren en onderhouden van onze kaartgegevens. Deze vraag heeft specifiek betrekking op de sneeuwruim- en zoutstrooioperaties die wij uitvoeren.<\/P>
<\/P>
In het verleden was de standaardpraktijk om beatkaarten te maken voor elk van onze machines voor onze winteroperaties. Deze kaarten hielden over het algemeen rekening met de beatlengte, afstand vanaf het terrein\/depot, type apparatuur, wegklasse enzovoort. Onze kaarten waren altijd prima, maar we krijgen nu problemen met onze aannemers met betrekking tot onze keuze van routing. Meestal zouden we gebieden van de beat suggereren waar ze moeten beginnen, maar we gaven nooit stap-voor-stap aanwijzingen of toonden richtingslijnen op een kaart.<\/P>
<\/P>
Dit gebrek aan routinginformatie heeft consequent inefficiënties bewezen en nu is het mijn taak om met een oplossing voor dit probleem te komen. Mij is gevraagd om elke machine in onze contracten te routeren - we hebben het over bijna 500 verschillende routes. Mijn voorgangers in mijn functie tekenden lijnen op onze kaarten om de routing aan te geven, maar dit bleek ongelooflijk tijdrovend te zijn, en wanneer onze routes veranderen door toevoeging van nieuwe straten\/extra machines, enzovoort, moet de routing opnieuw worden gedaan.<\/P>
<\/P>
Ik heb geen licentie voor de Network Analyst-extensie, maar als het mogelijk is, weet ik zeker dat onze afdeling bereid zou zijn te betalen om het werkend te krijgen, maar eerst MOET ik weten of deze extensie kan doen wat ik zoek.<\/P>
<\/P>
Dit is het typische scenario:<\/P>
<\/P>
Ik maak een route voor een sneeuwschuiver (een lijst van straten die door deze machine moeten worden afgerond); idealiter maakt hij alleen rechtsaf (geen breekpunt als dat niet zo is); hij moet vertrekken vanaf het terrein naar het aangewezen begin van de beat en hij moet elke straat op de beat aandoen, en hij moet aan elke kant van de straat rijden (d.w.z. om de opritten aan beide zijden van de straat schoon te maken). Idealiter zou het een soort lijnrouting creëren die op een kaart gelezen kan worden zodat de bestuurder dit in de cabine van zijn voertuig kan zien - nog beter zou de mogelijkheid zijn om de route te exporteren en te uploaden naar iets als Google Maps of een Tom Tom waar de route aan de bestuurder kan worden voorgedragen.<\/P>
<\/P>
Ik realiseer me dat ik misschien iets vraag dat niet bestaat, maar hé, het is 2016 en (bijna) alles is mogelijk!<\/P>
<\/P>
Gedachten? Ideeën? Alternatieve suggesties?<\/P>
<\/P>
Ik waardeer het!<\/P><\/BODY><\/HTML>