<\/HEAD>
Ik probeer de kortste afstand tot een stroom te berekenen vanaf verschillende puntlocaties in het landschap. Ik gebruik de kostenpadtool in spatial analyst om dit te doen. Ik gebruik een DEM als kostenafstandsraster en een stroomrichtingsraster als kostenteruglinkraster. De tool werkt prima. Wat ik zie is dat wanneer punten dicht bij elkaar liggen, meerdere paden samenkomen (zoals het volgens het algoritme hoort).<\/P>
"Wanneer meerdere paden samenkomen en de resterende afstand terug naar een bron op dezelfde route volgen, krijgt het segment waar de twee paden samen reizen de waarde 2 toegewezen. Het samengevoegde gedeelte van het pad kan niet de waarde van een van de paden krijgen, omdat het samengevoegde gedeelte tot beide routes behoort."<\/EM><\/P>Ik zet deze kostenpadrasterlaag later om in een polygoonlijn om geografische afstanden van elk pad te berekenen. Maar het probleem zit bij deze lijnen die gecodeerd zijn als "2". Ze zijn niet verbonden met de hoofdroute. Hoe kan ik kostenpad omzetten naar polylijnen (één lijn voor elk punt van bron tot bestemming). Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Ik heb geprobeerd de tool 'unsplit lines' te gebruiken, maar hij plaatst de "2s" nog steeds als aparte lijnsegmenten.<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>