<\/HEAD>
Ik vlieg vaak in reservoirgebieden die soms grote kliffen bevatten. De meeste vluchtplanningssoftware heeft geen terreinbewustzijn, dus de AGL-hoogte van de drone past zich niet aan het terrein aan. Maps Made Easy doet dat wel, maar ze gebruiken 30M DEM's die de abrupte aard van de kliffen niet vastleggen, waardoor de compensatie voor AGL-hoogte niet adequaat is. <\/P>
<\/P>
Ik heb dit op twee manieren opgelost. Ten eerste door twee vluchten op verschillende hoogtes te maken. Mijn vraag hier is: is het oké om twee sets afbeeldingen van verschillende hoogtes in één verwerkingsrun te laden? Ik heb dit eerder gedaan en de resultaten zagen er goed uit, maar ik weet niet zeker of het beter/nauwkeuriger zou zijn om elke set afbeeldingen afzonderlijk te verwerken en ze dan samen te voegen in GIS.<\/P>
<\/P>
Mijn andere hoofdvraag is dat ik fouten krijg in het DSM in gebieden met grote kliffen, omdat het verticale vlak niet goed wordt weergegeven. Zou het opnemen van oblique afbeeldingen in de 2D-verwerking dit helpen corrigeren? Drone2Map raadt oblique beelden alleen aan voor 3D-projecten, maar ik vraag me af of het nuttig zou zijn bij DSM-generatie in klifgebieden. Ten slotte, als ik oblique en nadir beelden van twee verschillende hoogtes opneem, zal dat de verwerking verstoren of fouten introduceren? Ik ben gewoon benieuwd hoe je het beste kunt omgaan met het in kaart brengen van gebieden met kliffen.<\/P><\/BODY><\/HTML>