<\/HEAD>
Ik wil een database maken waarmee ik het voorkomen van individuele planten kan bijhouden. Voordat ik het wiel opnieuw uitvind, wil ik zien wat anderen hebben gedaan. Het primaire doel zou zijn om te identificeren welke individuele soorten in een geografisch gebied worden gevonden, bijvoorbeeld in een reservaat of privéperceel. Deze database is voor mijn persoonlijk gebruik, ik wil gewoon de planten die ik zie bijhouden! <\/P>
<\/P>
De database zou het volgende bijhouden:<\/P>
<\/P>
- Locaties van individuele waarnemingen. Mijn huidige gedachte is dat er een punt zou zijn dat de locatie van een enkele plant van een bepaalde soort aangeeft, bijvoorbeeld een individuele long leaf pine. Ik kan situaties bedenken waarin een polygoon nuttig kan zijn, bijvoorbeeld een plaag van cogongrass die bijna 100% van de grondbedekking beslaat, maar ik weet nog niet zeker of ik daar al aan wil beginnen.<\/LI>
- Voor elke waarneming:
- Wetenschappelijke naam<\/LI>
- Algemene naam indien beschikbaar<\/LI>
- Datum van waarneming<\/LI>
- Naam van de persoon die de observatie doet<\/LI>
- Foto('s)<\/LI><\/OL><\/LI><\/OL>
<\/P>
Ik wil de database uiteindelijk uitbreiden om ook geïdentificeerde dieren op te nemen; ik heb nog niet bepaald of dat in een aparte database moet. Ik denk dat je alles in één enkele database kunt plaatsen en een soortentaxonomie kunt gebruiken om alles te scheiden. Ik heb weinig (oké, bijna geen) ervaring met het gebruik van plant- en dierentaxonomieën. Het zal belangrijk zijn om gezaghebbende soortenlijsten te importeren, dus ik ben op zoek naar suggesties over waar deze informatie te verkrijgen is. Ik heb er een paar op het internet gevonden, maar ik kan wel wat aanbevelingen gebruiken. Ik richt me momenteel op Florida.<\/P>
<\/P>
Toegang kan via ArcGIS of een ArcGIS Online webapplicatie zijn. Het algemene gebruikspatroon zou zijn:<\/P>
<\/P>
Gegevensverzameling. <\/STRONG>In eerste instantie wil ik het heel eenvoudig houden en me niet bezighouden met een veldgegevensverzamelingsapplicatie, hoewel dat een logische volgende stap is.<\/P>Maak een foto (geocodeerd) in het veld<\/LI>Voltooi het identificatieproces op kantoor en vul de database in<\/LI><\/OL><\/P>Gegevensopvraging/Weergave. <\/STRONG>Ook hier houd ik het standaard heel eenvoudig. Ik wil gewoon kunnen zoeken op elk van de velden en waarnemingen terugkrijgen in tabel- of kaartformaat. De zoekopdracht moet alle tabelinformatie retourneren, inclusief foto's.<\/P><\/P>Alvast bedankt voor gedachten en suggesties.<\/P><\/BODY><\/HTML>