<\/HEAD>
Hallo iedereen, <\/P>
<\/P>
Ik werk bij een lokale overheid en een van mijn taken is het helpen opstellen van het vernieuwingprogramma voor waterleidingen (en riolering) voor volgend jaar. <\/P>
<\/P>
Ik heb elk van onze pijpsegmenten in kaart gebracht, elk met een individuele asset-id, installatiejaar, bouwmateriaal, diameter enz.<\/P>
<\/P>
Bovenop dit heb ik een andere tabel (gekoppeld via een 1-M relatie) met elke geregistreerde breuk of storing per pijpsegment. En dit is waar het management mij om heeft gevraagd. Ze hebben me gevraagd om "een lijst van waterleidingen die op basis van breuk-/storingsgeschiedenis vervangen zouden moeten worden" te presenteren.<\/P>
<\/P>
Ik vraag me af of iemand anders hier een soortgelijk project heeft gedaan in het verleden, en hoe jullie dit hebben gepresenteerd? <\/P>
<\/P>
Ik zou mijn pijpen eenvoudig kunnen ordenen van de meeste geregistreerde storingen naar de minste storingen, maar ik denk niet dat dit de meest effectieve methode zou zijn. <\/P>
<\/P>
Kan iemand anders ideeën geven over hoe zij deze informatie verzamelen en presenteren? <\/P>
<\/P>
Bedankt voor je tijd.<\/P><\/BODY><\/HTML>