<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
<\/P>
Ik ben een onderzoeksanalist met een klein probleem:<\/P>
<\/P>
Ik heb een point shapefile met waarnemingen van wilde dieren. Het bevat de gebruikelijke locatie, datum, tijd, soort, levend\/dood, activiteit, enzovoort. Ik moest een nieuw tekstveld toevoegen dat de county van de waarneming aangeeft. Ik heb meer dan 22.000 records die de hele staat Texas beslaan.<\/P>
<\/P>
Ik heb een polygon shapefile van alle counties in de staat.<\/P>
<\/P>
-->>Wat ik wil doen is het county-veld in het wild animal shapefile bijwerken met de formele naam van de county uit het overeenkomstige county polygon shapefile.<\/P>
<\/P>
Ik wil graag een SQL query-achtige updateprocedure gebruiken; iets in de trant van een "Selecteren op locatie" proces onder het menu-item 'Selection'. <\/P>
<\/P>
Ik gebruik ArcGIS Desktop versie 10.2, met Spatial Analyst 10.2. Ik heb een 64-bit Windows werkstation, 8-core moederbord en 98G RAM.<\/P>
<\/P>
Volledige openheid: ik schaam me bijna om toe te geven dat ik eigenlijk een masterdiploma in GIS\/Remote Sensing heb; maar zelfs nuchter ben ik er niet in geslaagd de juiste Google zoekcombinatie te vinden om mijn probleem op te lossen. 🙂<\/span><\/P><\/P>Alle suggesties of verwijzingen naar technieken worden zeer gewaardeerd. Wees mild...<\/P><\/BODY><\/HTML>