<\/HEAD>
@Hallo,<\/P>
<\/P>
Ik werk momenteel met ArcMap om een elevatiemodel van een steengroeve te ontwikkelen dat laat zien hoe het terrein op de groeve locatie eruit zou zien na sluiting. Een van de vereisten is dat de hellingen langs de banken precies 30 graden moeten zijn. Ik heb een elevatiemodel van de locatie en een shapefile die alle steengroeve concessies toont. Een van de aannames is dat de grenshoogte in de toekomst hetzelfde blijft en dat al het gesteente binnen de grens wordt geëxtraheerd. De uiteindelijke basishoogte wordt voorlopig aangenomen als 100m; d.w.z. de hoogte van het putoppervlak na sluiting.<\/P>
<\/P>
Om te beginnen heb ik de hoogtepunten van de grenzen waar de hellingen moeten worden geplaatst geëxtraheerd; met behulp van "Extract by Mask" en "Sample" om de waarden te tabelleren en deze vervolgens te importeren in een nieuwe template. Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om de punten aan de basis van de helling te creëren met Excel; d.w.z. een soort algoritme ontwerpen dat de XY-coördinaten bepaalt van een punt binnen de grens zodanig dat:<\/P>
<\/P>
1. De afstand tussen een punt op de grens en het overeenkomstige punt binnen de grens (Boundary Elevation - 100)\/tan 30deg is.<\/P>
2. Het punt binnen de grens zodanig is dat het op een lijn staat die loodrecht staat op de lijn waar het grenspunt zich bevindt.<\/P>
Echter, ik ben er vrij zeker van dat dit behoorlijk wat tijd zou kosten en niet de optimale manier is om het probleem aan te pakken. Aangezien de uiteindelijke basishoogte kan veranderen, zou het beter zijn om een oplossing te hebben die niet veel inspanning vereist.<\/P>
<\/P>
Wat zou de optimale manier zijn om het elevatiemodel te maken?<\/P>
<\/P>
Ik heb de shapefile bijgevoegd die de concessiegrenzen toont met de basemap ter referentie. Als ik mezelf niet helemaal duidelijk heb gemaakt, laat het me dan weten.<\/P>
<\/P>
Dank u,<\/P>
<\/P>
Gaurav<\/P><\/BODY><\/HTML>