<\/HEAD>
Hallo en bedankt dat je je niet hebt laten afschrikken door de verschrikkelijke titel - het is moeilijk om het probleem in één zin te vatten. <\/P>
<\/P>
Dus dit is wat ik wil doen: ik werk aan een project over de interactie tussen mensen en stedelijke rivieren in Nairobi. Ik wil op een kaart laten zien hoe welvarende gebieden meestal stroomopwaarts van de rivier liggen, waar ze nog schoon zijn, terwijl de meeste sloppenwijken stroomafwaarts liggen - en ik wil statistisch bewijs voor de correlatie hebben. Ik heb de rivieren (polylijnen), sloppenwijken en welvarende gebieden (polygonen) getraceerd. Is er nu een statistische analysetool die ik kan gebruiken om een correlatie te berekenen tussen de "leeftijd" van de rivier (d.w.z. hoeveel meters deze "heeft doorgebracht" in het stadsgebied van Nairobi)?<\/P>
Om het makkelijker te maken om te begrijpen, hier is een afbeelding van de kaart tot nu toe. Groen zijn welvarende gebieden; grijs zijn informele nederzettingen; de rivieren stromen van West naar Oost. <\/P>
<\/P>
Als dit niet mogelijk is, laat ik de kaart voor zichzelf spreken, ik denk dat ik mijn punt kan maken zonder statistische analyse, maar het zou echt mooi zijn om het "bewijs" te hebben. <\/P>
<\/P>
Suggesties? <\/P>
Hartelijk dank!<\/P>
<\/P>
\/Theo <\/P><\/BODY><\/HTML>