<\/HEAD>
Beste ESRI-gemeenschap<\/P>
<\/P>
Ik probeer momenteel dwarsdoorsneden te genereren langs een riviercentrumlijn op opgegeven locaties (d.w.z. ofwel puntkenmerken of x;y-locaties). Ik probeer ruwweg de overstromingsvlakte voor een riviersectie te bepalen op basis van een verwachte stijging in hoogte bij de riviercentrumlijn. Ik wil de huidige hoogte van de riviercentrumlijn nemen en deze eerst met 3m en daarna met 5m verhogen om het getroffen gebied voor elk niveau te bepalen.<\/P>
<\/P>
Wat ik tot nu toe heb gedaan, is HEC-GeoRAS gebruiken om automatisch dwarsdoorsneden te genereren op basis van een opgegeven afstand en dwarsdoorsnedelengte. Het probleem met de huidige methode is dat de posities dan niet noodzakelijk door de rastercelcentra gaan. Dit veroorzaakt vervolgens een interpolatie tussen de omliggende cellen en maakt het moeilijk om de overstromingsniveau's te identificeren wanneer het overstroomde niveau bijvoorbeeld 13m is en de geïdentificeerde locatie van hetzelfde niveau voor de linker- en rechteroever kan worden bepaald door ofwel het overstromingsniveau af te trekken en te identificeren waar de waarde gelijk is aan 0.<\/P>
<\/P>
Wat ik probeer uit te zoeken, is een manier om automatisch dwarsdoorsneden te genereren langs een riviercentrumlijn op opgegeven locaties die ervoor zorgt dat de gegenereerde dwarsdoorsneden door het midden van de rastercel gaan en het veel gemakkelijker maken om de linker- en rechteroeveruitbreidingen van de voorgestelde overstromingslijn te identificeren.<\/P>
<\/P>
Met vriendelijke groet<\/P>
<\/P>
CrossSection01 = Huidige dwarsdoorsnedeposities<\/P>
CrossSection02 = Voorkeursdwarsdoorsnedeposities<\/P><\/BODY><\/HTML>