<\/HEAD>
Dit lijkt een eenvoudige vraag om te beantwoorden, maar om de een of andere reden kan ik de lijnshapefile die ik heb gemaakt niet laten bevatten met m-waarden. Ik maak lijnen om het midden van de rivier in kaart te brengen, die ik uiteindelijk zal gebruiken Bij het maken van de shapefile kies ik "Polyline" en vink ik aan dat de coördinaten M-waarden moeten bevatten. Vervolgens maak ik mijn lijn met de bewerkingstool, gebruik ik de Smooth-tool en daarna gebruik ik Create Routes, wat M-waarden aan mijn lijnshapefile zou moeten toevoegen. Echter, wanneer ik dit doe, krijg ik meestal M-waarden van NaN of helemaal geen waarde.<\/P>
<\/P>
Hoe zorg ik ervoor dat mijn lijn M-waarden heeft? Ik heb ook geëxperimenteerd met mijn lijnshapefile waarbij ik deze zo heb bewerkt dat de lijn bij elk vertex wordt gesplitst, en dan krijg ik een "Shape_Length" veld met lengtes van elk segment. Zijn deze "Shape_Length" waarden gelijk aan M-waarden en worden ze als M-waarden gebruikt?<\/P>
<\/P>
Ik ben een beginner als het gaat om ArcGIS, dus alle hulp wordt zeer gewaardeerd<\/P><\/BODY><\/HTML>