<\/HEAD>
Hallo allemaal!<\/P>
<\/P>
Ik werk met een dataset met twee shapefiles, één met ongeveer 2000 punten en een andere shapefile met ongeveer 1000 lijnen die aan elkaar verbonden zijn, wat er ongeveer zo uitziet (een klein deel van de totale kaart):<\/P>
<\/P>
<\/P>
De kaart toont spoorwegen en stations langs de spoorlijn. De punten bevinden zich op de lijnen, met behulp van de tool Near. Wat ik wil is uitzoeken welke punten het dichtst bij elkaar liggen met behulp van de line-shapefile, niet alleen door de afstand recht tussen de punten te meten. Dit komt omdat ik links wil maken tussen de stations, en in het bestaande line-bestand zijn er meer links (lijnen) dan ik heb. Ik heb geprobeerd om naar de netwerk-analysetools te kijken, maar ik kan niet uitvinden hoe ik het kan omzetten naar een netwerkdataset, en ik vraag me af of er een gemakkelijkere manier is om dit te doen? Voel je vrij om vragen te stellen, want het is een beetje moeilijk om het probleem optimaal te beschrijven voor jouw begrip. Ik ben vrij nieuw in GIS, en ken alleen de basistools en probeer nog steeds de details te begrijpen. <\/P>
<\/P>
Ik gebruik ArcGIS 10.4.1. <\/P><\/BODY><\/HTML>