<\/HEAD>
Het moeilijkste voor mij op de Esri User Conference is ervoor te zorgen dat ik mijn tijd zo goed mogelijk gebruik en zoveel mogelijk sessies kan bijwonen. Gemakkelijke toegang tot de Agenda is hierbij essentieel. Ik bekijk deze altijd van tevoren en markeer een aantal "mogelijkheden", maar er zijn altijd meerdere sessies in veel tijdslots die ik graag zou willen bijwonen, en het komt vaak neer op andere factoren, zoals wie ik uiteindelijk tegenkom en de gesprekken die daaruit voortvloeien. Ik vind het fijn om enkele potentiële sessies gemarkeerd te hebben, maar ik wil ook live toegang tot de informatie zodat last-minute keuzes gemaakt kunnen worden.<\/P>
<\/P>
De huidige online Agenda is zeker beter dan geen online Agenda, wat een paar jaar geleden nog het geval was, maar ik denk dat het veel nuttiger kan zijn zonder al te veel werk. Ik weet niet zeker of deze online versie nieuw was dit jaar, maar ik herinner me niet dat deze beschikbaar was twee jaar geleden toen ik voor het laatst deelnam.<\/P>
<\/P>
Ik zou graag willen dat mensen reageren of ze het leuk vonden of niet, en welke ideeën ze hebben om het beter voor hen te laten werken. Hopelijk zal Esri met wat doordachte discussie het dan een beetje herzien.<\/P>
<\/P>
Mijn kritiek is dat deze versie niet erg gebruiksvriendelijk is, noch op mijn desktop voor de planning vooraf, noch op mijn iPhone voor live toegang.<\/P>
<\/P>
Ten eerste hebben ze een kaartwidget in de agenda opgenomen. We zijn allemaal map geeks, dus het is leuk om een kaart van de locaties van de zalen in het congrescentrum te hebben, maar het zou niet altijd aanwezig moeten zijn op de webpagina van de Agenda. Voor het grootste deel, terwijl je door de sessies gaat en beslist welke je wilt bezoeken, is de locatie van een bepaalde sessie onbelangrijk omdat er voldoende tijd is tussen sessies om van het ene naar het andere einde te gaan. Maximaliseer de schermruimte voor het Sessies-rooster en maak de kaart een optioneel venster dat kan worden geopend.<\/P>
<\/P>
Bovendien heeft het een scrollbaar gebied binnen de hoofdpagina. Op de iPhone zorgt dit voor dubbele verticale scrollen, wat moeilijk te navigeren is. Ik denk dat een lijst op één pagina veel beter zou werken. Er kunnen inklapbare gebieden zijn voor de dagen en ook voor de tijdslots. Daarnaast kan alle informatie over de sessie ook een inklapbaar gebied zijn. Op deze manier staat alle inhoud op één webpagina. Geen dubbele inhoudsgebieden, geen pop-ups, enz.<\/P>
<\/P>
De Pocket Agenda is nuttig en ik ben blij dat ze gestopt zijn met het afdrukken van de grote Volledige Agenda om bomen te sparen, maar de Pocket Agenda bevat niet de details van elke sessie, wat vooral cruciaal is voor de paper-sessies, aangezien de titel van de sessie weinig zegt over wat de drie presentaties zullen behandelen.<\/P>
<\/P>
Een eenvoudige zoekfunctie is cruciaal en de bestaande site deed het hier redelijk goed, maar kan beter.<\/P>
<\/P>
Welke andere ideeën zijn er? <\/P><\/BODY><\/HTML>