<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
<\/P>
Ik heb onlangs de ArcHydro werkbalk ontdekt (ik gebruik deze om het stroomgebied\/afwateringsgebied te berekenen dat leidt naar onze dammen en andere waterbeheersingsstructuren). Ik ben zeker van plan om de werkbalk verder te verkennen wanneer ik tijd heb, maar voor nu hoop ik dat iemand me in de juiste richting kan wijzen.<\/P>
<\/P>
De organisatie waarvoor ik werk bouwt een behoorlijk aantal kleine dammen met als doel het verminderen van de piekafvoer tijdens de lenteafvoer, grote regenbuien, enzovoort. We werken in een gebied dat varieert van kleine bergen tot prairiepoelen. Meestal benaderen landeigenaren ons met potentiële projectlocaties, die we vervolgens bezoeken om de geschiktheid van de locatie te bepalen, enquêtes uit te voeren, enzovoort. Ik vraag me af of we ArcHydro kunnen gebruiken om in de toekomst potentiële damlocaties te vinden. Ik weet dat het onderdeel van het proces om het stroomgebied te berekenen noodzakelijk is om afwateringslijnen, stroomaccumulatie, enzovoort te berekenen. <\/P>
<\/P>
Over het algemeen bouwen we dammen (minder dan 3 meter hoog) op locaties waar de kosten van het bouwen van de dam relatief laag zijn in vergelijking met het volume water dat door de dam wordt tegengehouden. Bijvoorbeeld, we hebben veel steile ravijnen in de bergen die gemakkelijk kunnen worden afgesloten, maar de bovenstroomse topografie is zo steil hellend dat een dam van 2-3 meter hoog het water niet ver zal tegenhouden. Om deze reden is het gemakkelijker om dammen te bouwen in gebieden waar de omliggende topografie vlakker is. Dat gezegd hebbende, willen we nog steeds potentiële projecten in de bergen (bovenlopen) identificeren als een methode om piekafvoer in de lente te verminderen.<\/P>
<\/P>
Heeft iemand ideeën? Alvast bedankt!<\/P><\/BODY><\/HTML>