<\/HEAD>
Hallo allemaal, <\/P>
<\/P>
Ik ben relatief nieuw in het plaatsen, dus vergeef mijn onwetendheid. Ik heb een basisbegrip van ArcGIS (Joins, relates enzovoort) maar niets geavanceerder. Ik heb nog niet met python of iets dergelijks gewerkt. Dus alle aangeboden hulp wordt zeer gewaardeerd! Ik gebruik ArcMap 10.7.1 (Desktop)<\/P>
<\/P>
Ik wil botsingsgegevens (puntgegevens) toewijzen aan een wegennetwerk (polyline). De botsingsgegevens bevatten Eastings en Northings en ook details over de locaties van de botsingen (wegclassificaties en wegennamen enzovoort). Het wegennetwerk bestaat uit middellijnen en bevat enkele vergelijkbare velden (bijv. wegnaam en classificatie). <\/P>
Ik wil de botsingsgegevens toewijzen aan het wegennetwerk. <\/P>
<\/P>
Ik realiseer me dat ik een ruimtelijke join kan doen met een buffer op de breedte van de middellijn, maar dit zal waarschijnlijk veel overlap veroorzaken bij kruispunten waarbij botsingen aan de verkeerde link worden toegewezen. Dus ik moet ook rekening houden met de classificatie-attributen van de gegevens. <\/P>
<\/P>
Kan iemand adviseren hoe ik de gegevens kan toewijzen op basis van zowel geografische locatie als attribuutinformatie? <\/P>
<\/P>
Laat het me weten als je nog vragen hebt!<\/P>
<\/P>
Hartelijk dank, <\/P>
<\/P>
Stewart<\/P><\/BODY><\/HTML>