<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
<\/P>
Ik heb een polygon featurelaag met ongeveer 2000 polygonen. Honderden van de polygonen bevinden zich binnen andere polygonen en ik wil de kleinere polygonen gebruiken om gebieden uit de grotere polygonen te wissen. De erase tool is hier perfect voor, maar ik moet eerst een aparte laag maken van de kleinere polygonen die gebruikt kunnen worden als de 'erase feature' in de erase tool. Helaas vind ik het moeilijk om een manier te vinden om de polygonen te selecteren die zich binnen andere polygonen bevinden omdat alle polygonen uit dezelfde featurelaag komen. Daarom werkt 'select by location' niet omdat dit aparte invoer- en doel-lagen vereist, en 'select by attributes' werkt niet omdat er geen onderscheidende attributen zijn die de polygonen onderscheiden (bijvoorbeeld selecteren op grootte/oppervlakte is geen optie omdat het groottebereik van de polygonen die ik wil selecteren aanzienlijk overlapt met de grootte van de polygonen die ik niet wil selecteren). Is er een manier om een ruimtelijke selectie uit te voeren die features selecteert die volledig binnen andere features zijn opgenomen wanneer alle features zich in dezelfde featurelaag bevinden? <\/P>
<\/P>
(Ik gebruik ArcMap 10.6.1 en ik heb vrijwel geen programmeerkennis. Let op, ik ben me ervan bewust dat een soortgelijke vraag werd gesteld op https:\/\/community.esri.com\/thread\/108935-how-to-detect-polygon-within-a-polygon-in-the-same-layer<\/A> maar de antwoorden zijn in mijn geval niet nuttig.)<\/P><\/P>
Ik ben dankbaar voor alle suggesties. Hartelijk dank.<\/P>
<\/P>
Sarah<\/P><\/BODY><\/HTML>